تعهد کمیته امداد برای ایجاد هفت هزار شغل در گیلان
تعهد کمیته امداد برای ایجاد هفت هزار شغل در گیلان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان گفت: تا پایان سال جاری ایجاد هفت هزار شغل توسط این کمیته تعهد شده است که امیدواریم با توجه به پرونده های تشکیل شده این امر تحقق پیدا کند.

عباس اهرابی روز دوشنبه با اشاره به عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان در ایجاد اشتغال اظهار داشت : تاکنون عملکرد این کمیته در سال جاری ایجاد سه هزار و۲۰۰شغل بوده است  که کل اعتبارات اشتغال کمیته امداد گیلان در سال جاری دو میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال است که از سه منبع اعتبار تبصره ۱۶، اشتغال پایدار روستایی و صندوق داخلی کمیته امداد تامین می شود  که تاکنون برای سه هزار و ۲۰۰طرح ۹۶۰ میلیارد ریال از این منابع پرداخت شده است.

به گفته وی عملکرد سال گذشته کمیته امداد در استان گیلان  ایجاد سه هزار و ۷۰۰شغل با پرداخت نزدیک به ۸۶۰ میلیارد ریال در سطح استان بوده است.

وی خاطرنشان  کرد: هفت درصد اعتبارات برنامه های اشتغال امسال در سطح گیلان مربوط به شهرستان لاهیجان تعلق دارد  که در این رابطه  حدود ۴۵ میلیارد ریال به این شهرستان تخصیص داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان یادآورشد:این تخصیص ها براساس جامعه مددجویی است و هرچه مددجویی بیشتر باشد سعی می کنیم اعتبارات بیشتری پرداخت شود چون سیاست اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است که محوریت این توانمندسازی هم ایجاد اشتغال است.

اهرابی اظهارداشت: مددجویان نیازهای مختلفی از قبیل نیاز معیشتی، مسکن ،نیاز فرهنگی و درمان دارند که اشتغال نیاز اصلی محسوب می شود زیرا بدون رفع مشکل اشتغال نمی توان سایر مشکلات و نیازها را حل کرد.

وی تاکید کرد: براساس آمار اداره کار در سال گذشته یک سوم اشتغال توسط کمیته امداد حضرت امام ایجاد شده است و کمیته امداد نقش اساسی در اشتغال مددجویان دارد .

وی گفت: یکی از اقدامات  این کمیته در سال جاری استفاده از ظرفیت کارآفرینان است که به هر بنگاه اقتصادی چه کوچک، متوسط و یا بزرگ برای ایجاد شغل به ازای هر مددجو۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهاردرصد و به مدت پنج سال پرداخت می شود به شرط اینکه حقوق مکفی پرداخت کند و مددجو را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان  افزود: یکی از ظرفیت های کار آفرینی راهبری و یا پشتیبان شغلی است که از این ظرفیت در بازاریابی و فروش محصولات مددجویان استفاده می شود که کارآفرین با مشاوره و آموزش و تامین نهاده ها زمانی که محصول نهایی شد آن را از مددجو خریداری می کند و در این راستا در شهرستان لاهیجان زنجیره ابریشم کشی توسط راهبر شغلی در حال انجام است.

گیلان ۱۱۶ هزار خانوار تحت پوشش دارد .

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا