تشکیل ۴۰ گشت مشترک به منظور بازرسی از بنگاه‌های املاک و پلمپ ۶۶ بنگاه متخلف
تشکیل ۴۰ گشت مشترک به منظور بازرسی از بنگاه‌های املاک و پلمپ ۶۶ بنگاه متخلف
محمدرضا فلاحتگر سرپرست اداره کل و رئیس شورای هماهنگی راه وشهرسازی استان گیلان در جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گیلان از تشکیل ۴۰ گشت مشترک به منظور بازرسی از بنگاه‌های املاک و پلمپ ۶۶ بنگاه متخلف خبر داد.

گیرا آنلاین_ به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه وشهرسازی استان گیلان، جلسه کارگروه تنطیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گیلان به ریاست اسدالله عباسی استاندار گیلان و با حضور سرپرست اداره کل راه وشهرسازی گیلان و سایر اعضای این کارگروه در دفتر استاندار گیلان برگزار شد.

اسدالله عباسی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گیلان گفت: با مشاوران املاکی که مجوز ندارند و بدون اخذ مجوز فعالیت می‌کنند باید در اسرع وقت شناسایی و برخورد شود و در این راستا نیز اتحادیه و واحدهای صنفی مربوطه برای صدور مجوز دقت لازم داشته باشند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تعرفه ها مشخص است در بخش اجاره بها و مسکن نیز قیمت‌گذاری واقعی انجام شود تا جلوی گرانی ها و افزایش های بی حساب و کتاب گرفته شود و قیمت اجاره بها به حد معقول برسد و اندکی از دغدغه مردم در این حوزه کاهش یابد.

استاندار گیلان اضافه کرد: همچنین در نقاطی که واحدهای مشاور املاک به اندازه کافی وجود دارد و تعدادشان زیاد است، مجوز جدید صادر نشود.

محمدرضا فلاحتگر سرپرست اداره کل راه وشهرسازی و دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان گیلان نیز در این جلسه اذعان داشت: این اقدام دولت برای ورود به بحث کنترل نرخ اجاره بها بسیار مهم است و تشکیل گشت‌های ساماندهی بنگاه‌های مشاوران املاک در راستای کنترل ونظارت به عملکرد آن‌ها با حضور همه نمایندگان ادارات مرتبط در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان گیلان با بیان اینکه تاکنون ۴۰ گشت مشترک به منظور بازرسی از بنگاه‌های املاک تشکیل شده است خاطرنشان کرد: در تلاشیم تعداد گشت های این کارگروه افزایش یابد.

وی در پایان تصریح کرد: تاکنون ۶۶ بنگاه متخلف پملپ شده است و انتظار داریم بنگاه‌های املاک فاقد پروانه و متخلف پس از احراز تخلف به صورت آنی پلمپ گردند.