تشکیل پرونده۳۷ میلیاردی متخلفان در طرح نظارتی نوروز گیلان
تشکیل پرونده۳۷ میلیاردی متخلفان در طرح نظارتی نوروز گیلان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت : از آغاز طرح نظارتی نوروز و ماه مبارک از ۱۶ اسفند تا کنون بیش از ۵۹۷ فقره پرونده برای متخلفین بازار گیلان تشکیل شده است. 

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان؛ تیمور پورحیدری در حاشیه بازرسی از واحدهای خبازی و پوشاک باهمراهی تیم بازرسی و نظارت تعزیرات و بهداشت در مناطق مختلف رشت گفت : از ابتدای طرح بازرسی تشدید شده است و بیش از ۲ هزار و ۱۱۶ واحد صنفی در سطح استان در طی ۸ روز مورد بازرسی و کنترل قرار گرفت .

وی تعداد پرونده های حوزه قاچاق را ۲۱ مورد برشمرد و گفت : عصر امروز طی گزارش مردمی به سامانه ۱۲۴ در انبار یک شرکت پخش دارویی و بهداشتی محصولات خارجی فاقد مجوز بعنوان قاچاق کشف و تشکیل پرونده گردید .

این مسئول کشف مقادیری لاستیک سبک عرضه خارج از شبکه را نیز ماحصل تلاش بازرسان این اداره کل در این طرح نظارتی عنوان کرد و گفت : عرضه خارج از شبکه کالاهای مشمول شفاف سازی به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ؛ مصداق بارز قاچاق محسوب می‌شود و با متخلفان به شدت برخورد می‌گردد.

دکتر پورحیدری گفت: فقط در این ۸ روز مجموع ارزش پرونده های متشکله این طرح نظارتی را بیش از ۳۷ میلیارد ریال شده که برای اعمال جریمه به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گفته مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان گیلان با نظارت بر کالاهای اساسی و رسیدگی به شکایات اعلامی به سامانه ۱۲۴ را در اولویت این طرح نظارتی است و در دو شیفت صبح و عصر به صورت نامحسوس و سرزده بازرسین به واحدهای صنفی تولیدی و توزیعی با هدف کنترل بازار و برخورد با برهم زنندگان نظم بازار در بازار حضور دارند.