سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان از ارایه کنندگان خدمات به ویژه جامعه پزشکی خواست به منظور جلوگیری از مخدوش شدن سوابق پزشکی و ممانعت از ایجاد سوابق غیر واقعی برای بیماران ، در هنگام پذیرش و ارایه خدمت ، هویت بیماران را با مشخصات مندرج در کارت ملی تطبیق دهند.
دکتر قنبرپور با بیان اینکه درج اطلاعات نادرست در پرونده سلامت بیماران نه تنها باعث مختل شدن روند تشخیص و درمان بیماری به ویژه در شرایط اورژانسی بسیار مخاطره آمیز می شود افزود اینکار می تواند در مراجع قانونی مبنای تصمیم گیری خلاف واقع از جمله در استخدام ، از کار افتادگی و …) باشد.
ایشان در ادامه افزود: در مواردی که سواستفاده از کارت ملی بیمه شده با اطلاع قبلی وی باشد برابر ماده ۹۷ قانون تامین اجتماعی هر گونه خسارت مالی ناشی از این اقدام بر عهده بیمه شده بوده و بیمه شده ملزم به جبران زیان وارده به سازمان خواهد بود.
سرپرست مدیریت درمان با اشاره به اینکه سازمان خود را مکلف می داند با توسعه سیستم های کنترلی ، الگوی تجویز و مصرف خدمات توسط ارایه کنندگان و بیماران را پایش و نظارت نماید افزود :اطلاعات مربوط به انجام ویزیت ، خدمات و داروهای ارائه شده به بیمار از طریق پیامک به شماره تلفن همراه بیمار ارسال میگردد لذا بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند به منظور پرهیز از سواستفاده های احتمالی با مراجعه به سایت سازمان es.tamin.ir) ) نسبت به تکمیل اطلاعات فردی و ثبت تلفن همراه شخصی اقدام نمایند.