تشریح برنامه های میراث فرهنگی گیلان در ایام الله دهه فجر
تشریح برنامه های میراث فرهنگی گیلان در ایام الله دهه فجر
رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: در دهه مبارک فجر ۷۳ پروژه با اعتباری حدود ۲۱۰ میلیارد تومان در استان گیلان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از مهر ولی جهانی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های دهه مبارک فجر اظهار کرد: ۷۳ پروژه با اعتباری حدود ۲۱۰ میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر افتتاح یا به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه طی تفاهم نامه‌ای که با اداره کل کمیته امداد استان گیلان انعقاد شده تاکنون ۴۰ خانه مسافر با دریافت تسهیلات تجهیز شدند، افزود: یک هتل بوتیک با حجم سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال برای ۵ نفر در این ایام افتتاح می‌شود.

جهانی با تاکید به اینکه یک واحد پذیرایی بین راهی با حجم سرمایه گذاری ۸۵ میلیارد ریال و پیش‌بینی برای اشتغال ۲۰ نفر در این ایام به بهره برداری می‌رسد، گفت: با افتتاح این پروژه‌ها برای بیش از ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تأسیسات گردشگری پرداخت شده است، افزود: دو هتل با برآورد حجم سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال ۳۵ نفر افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها، تأسیسات گردشگری گیلان به بیش از یک هزار مجموعه گردشگری می‌رسد، ادامه داد: در ایام دهه فجر ۱۴ اقامتگاه بوم گردی، با حجم سرمایه گذاری ۵۱۰ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال برای ۵۳ نفر افتتاح می‌شود.

جهانی با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر یک اقامتگاه بوم گردی در روستای پیشحصار فومن با حضور استاندار گیلان به صورت نمادین افتتاح می‌شود، اضافه کرد: در این ایام ۱۱٠ برنامه فرهنگی اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دو مجتمع گردشگری بزرگ با حجم سرمایه‌گذاری ۲۷٠ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال برای ۶۵ نفر بهره برداری می‌شود، افزود: یک واحد پذیرایی بین راهی با حجم سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال ۲٠ نفر نیز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

جهانی اضافه کرد: ۸ دفتر خدمات مسافرتی با سرمایه گذاری ۱۶۴ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال برای ۲۰ نفر نیز از دیگر طرح‌های افتتاحی ایام الله دهه فجر در استان گیلان است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: در راستای ثبت جهانی شهر رشت به عنوان شهر صنایع دستی با توافقاتی که با شهرداری انجام شده در برخی از میادین رشت مثل میدان گیل المان صنایع دستی نصب می‌شود.

وی با اشاره به بهره برداری ۴ سفره خانه سنتی با سرمایه گذاری ۱۵۳ میلیارد ریال ادامه داد: یک اقامتگاه سنتی با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال برای ۳ نفر نیز در این ایام به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان افزود: در ۱۰ اسفند ماه سال جاری میزبان مسئولین کشوری برای ثبت جهانی شهر لنگرود به عنوان شهر ابریشم ایران هستیم.

وی در پایان با اشاره به برگزاری ۱۷ میز خدمت در ۱۷ شهرستان استان گیلان تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از مسئولیت‌های مهم اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گیلان است.