تست هیدرواستاتیک ۹۳ درصد از مخازن جایگاه‌های CNG استان گیلان انجام شد
تست هیدرواستاتیک ۹۳ درصد از مخازن جایگاه‌های CNG استان گیلان انجام شد
 به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان و به نقل از مدیر منطقه ؛

گیرا آنلاین– مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان ، کورش بالادست ، از انجام تست هیدرواستاتیک ۹۳ درصد از جایگاههای CNG استان گیلان با توجه به حساسیت و لزوم وجود سطح بالای ایمنی در مخازن خبر داد .

  مخازن ذخیره در جایگاههای CNG یکی از تجهیزات بسیار مهم برای انتقال سوخت  CNG با دما و فشار مناسب به خودروها است و با توجه باینکه این مخازن در معرض مداوم مواد شیمیایی موجود در گاز طبیعی با فشار بالای ۲۰۰ بار هستند به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه ناگوار در جایگاه باید مورد پایش و تست های مورد نیاز قرار گیرند . »
مدیر منطقه گفت : « خوردگی سطح داخلی و خارجی مخازن و ترک های مویی عواملی هستند که بطور طبیعی در مخازن تحت فشار جایگاههای CNG به جود می آیند که انجام تست های هیدرواستاتیک در آزمایشگاههای محاز و تحت نظارت سازمان ملی استاندار و براساس استاندارد ۷۸۲۹ می تواند از بروز حادثه جلوگیری نماید . »
وی  با اشاره به اینکه منطقه گیلان ازنظر انجام تست هیدرواستاتیک مخازن ذخیره یکی از مناطق برتر می باشد و از حیث تعداد و میزان مصرف CNGدر رده ششم کشوری قرار دارد افزود : « استان گیلان دارای یکصد باب جایگاه CNG می باشد که تاکنون ۹۳ باب از جایگاهها براساس سال ساخت مخزن ، نسبت به تست مخازن ذخیره اقدام کردند و تاییدیه های لازم را از سازمان استاندارد استان را دریافت کردند ؛ مابقی جایگاهها نیز با توجه به مهلت مقرر و سر رسید ۵ سال از عمر مخازن نسبت به انجام تست هیدرواستاتیک در حال اقدام می باشند  . »