تداوم واکنش ها به فایل صوتی یک مقام مسئول
تداوم واکنش ها به فایل صوتی یک مقام مسئول
بیانیه فرزندان شاهد درخصوص توهین به شهدا

گیرا آنلاین_ در پی انتشار فایل صوتی حاوی توهین به فرزندان شهدا و جامعه ایثارگری کشور و مقام شامخ شهدا؛ تشکل فرزندان فرهیخته شاهد و ایثارگر استان گیلان بیانیه ای در این زمینه صادر کرده است.

《بسم رب الشهداء و الصديقين》

یاد باد زمانی را که سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در وصیت نامه خود بیان داشت :

دوست دارم جنازه ام را فرزندان شهداء بر دوش گیرند ، شاید به برکت اصابت دستان پاک آنها بر جسدم ، خداوند مرا مورد عنایت قرار دهد.

در حالی زمزمه طعنه ها و بی حرمتی ها به خانواده شهداء و فرزندان شهید به گوش می رسد که یادگاران شهید امروز باروَر و برومند شده و بیش از هر روز دیگر در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفای وظیفه می نمایند ، با این حال اما ، آیا صحیح است که برخی مدیران فرهنگی استان این قشر را که همواره مورد توجه و تفقد معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (س) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مد ظله عالی بوده اند ، به طعنه با بیان خود آزرده خاطر نمایند ؟

و اگر احترام به خانواده شهداء بر دیگران مستحب دانسته شده ، اما بر ایشان واجب فرض شده است ، چرا که سیاست های کلی فرهنگ ایثار و شهادت ابلاغی مقام معظم رهبری و دیگر مولفه های دینی و فرهنگی چنین تکلیفی را بر دوش آنها گذارده اند.

حال که با انتشار فایل صوتی منتسب به یکی از مدیران کل فرهنگی استان گیلان ، چنین جسارتی رخ نمود و سبقه فعالیت وی در چند صباح انتصاب ، خود گویای سیاست حذفی این قشر از بدنه مدیریتی دستگاه متبوع بوده است ، به مصداق آفتاب آمد دلیل آفتاب مشخص گردید که منویات و روحیات این مدیر برخلاف میثاق معهود دولت سیزدهم معطوف به طعنه و کنایه به فرزندان شهید کاربست یافته و از سوی دیگر لزوم ورود دستگاه های متولی امر از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به این امر مهم و بررسی زوایای آن خود از خواست های به حق فرزندان شهید در این موضوع می باشد.

تشکل فرزندان فرهیخته شاهد و ایثارگر استان گیلان ضمن محکوم کردن هرگونه هتک حرمت به خانواده های معزز شهداء علی الخصوص فرزندان شهید ، انتظار دارد تا با برخورد بجا و شایسته دستگاههای متولی با افراد متخلف ، دولت خود مکلف تر از سایر اشخاص در مقوله تکریم حرمت ایثارگران از جمله فرزندان شهید گام بردارد.