تخریب خانه بوکس گیلان کذب محض است
تخریب خانه بوکس گیلان کذب محض است
تلاش های ما برای فعالیت ورزشی بوکس بانوان ابتر مانده است

گیرا آنلاین_ نشست خبری رییس هیات بوکس گیلان با حضور خبرنگاران و جمعی از پیشکسوتان و شخصیت های بنام این عرصه، مهندس ابراهیم حقیقی ،نایب رییس هیات بوکس گیلان ،محمود ربیع ورزلی دبیر هیات،حامد سالاری،خزانه دار هیأت، نادر اسدی و دکتر مددی از اعضای هیات رییسه و قهرمان برجسته و نام آشنای بوکس گیلان امین قاسمی برگزار شد.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از گیل ابراز در ابتدای این نشست گزارش عملکردی از سوی رییس این هیات ارائه شد و در خصوص برگزاری مسابقات ، پتانسیل های بوکس گیلان ، برنامه‌های آموزشی و … این رشته به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

رییس هیأت بوکس گیلان، با بیان اینکه تلاش می کنیم، تا با برنامه ریزی مناسب ورزش بوکس استان را به جایگاه واقعی خود در سطح ملی و بین المللی برسانیم،اظهار کرد:من از ۱۳ خرداد سال ۹۹با اخذ ۱۶رای از ۱۷ رای ماخوذه در مجمع انتخابات این هیات به عنوان مسئول هیات بوکس استان گیلان انتخاب شدم.
وی با بیان اینکه مهمترین هدف من همواره استفاده از نیروی های متخصص و کارآمد است،افزود: با نگاهی به تاريخچه ورزش كشور می توان گفت گیلان یکی از مهدهای بوكس ايران محسوب می شود و تاکنون بوكسورهای به نامی را به ورزش بوكس ايران معرفی كرده است.
بابک بردبار ،ضمن تشریح اقدامات انجام شده در طی دوره فعالیتش گفت:من در طی ریاست دو ساله خود،علاوه بر برگزاری مسابقات و فرستادن بوکسورهای گیلانی در رده های سنی مختلف به مسابقات کشوری، مراسم تجلیلی از پیشکسوتان این عرصه به پاس زحمات این بزرگان در سالن خاتم الانبیا رشت برگزار کردم. البته گفتنی است که با وجود شیوع گسترده ویروس کرونا که مانع انجام بسیاری از اقدامات ما در این زمینه شد،ما در همین دوران بوکسورهای متعددی را به اردوهای تیم ملی نوجوانان و جوانان فرستادیم.
رییس اسبق کمیته داوران بوکس کشور در ادامه،ضمن تشریح برخی بی مهری ها نسبت به هیات بوکس گیلان در سال های اخیرگفت: متاسفانه به خاطر برخی اتفاقات ناخوشایند دفتر هیات بوکس گیلان برای مدتی بسته شده بود و ما دسترسی به سالن قانونی هیات بوکس نداشتیم و ورزشکاران جایی برای تمرین نداشتند. اما در حال حاضر اکثر این چالش ها مرتفع شده و در شهر رشت در حدود ۳۶۰ و به صورت متوسط در هر شهرستان بین ۳۰تا ۳۵بوکسور در حال فعالیت ورزشی است.
بابک بردبار،با اشاره به فعالیت بیش از ۱ هزار بوکسور گیلانی و افزایش ۵۰درصدی تعداد بوکسورهای گیلانی در طی دوسال اخیر گفت:۱۷هیات بوکس در استان گیلان فعال هستند وطبق آخرین آمار با وجود تلاش و پیگیری مستمر هیات مدیره و کارشناسان ما تعداد هیات های فعال در گیلان از ۱۵ به ۱۷ هیات افزایش پیدا کرده است.
وی با اعلام سهمیه‌ استان‌ها در مسابقات قهرمانی بوکس کشور گفت:
مسابقات قهرمانی بوکس کشور ویژه بزرگسالان از ۲۷ اردیبهشت ماه تا دوم خرداد ماه در شهر زاهدان برگزار می‌شود که تعداد سهمیه‌های اختصاص یافته به هر استان برای حضور در این رقابت‌ها مشخص شده است.
رییس هیأت بوکس گیلان،با اعلام اینکه به عنوان داور بی طرف از سوی کنفدراسیون بوکس آسیا انتخاب شده و‌درتاریخ مطرح شده در مسابقات کشوری حضور ندارد،تصریح کرد: سهمیه استان گیلان جهت مسابقات قهرمانی کشور در زاهدان ۵ نفر می‌باشد و امید است با تلاش مربیان گیلانی در این زمینه،گیلان به رتبه و جایگاه واقعی خود برسد.
بابک بردبار،درادامه با اشاره به رایزنی های انجام شده با جهانبخش آرمان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان گفت: متاسفانه گیلان خانه بوکس ندارد و خانه بوکس پیرسرا بسیار قدیمی شده است و باشگاه هیت بوکس گیلان بعلت قدیمی بودن سازه فرصت چندانی برای ادامه تمرینات قهرمانان و علاقه مندان ندارد.به همین روی در تلاش هستیم تا با جذب اعتبارات مناسب خانه بوکس گیلان را در مجموعه یادگار امام بنا کنیم.
وی همچنین افزود:۲رینگ استاندارد ۷متری در لاهیجان و سیاهکل برای تمرین بوکسورهای گیلانی در نظر گرفته شده ،که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
رییس هیأت بوکس گیلان، در ادامه در خصوص فعالیت ورزشی بانوان در این زمینه گفت: با وجود اینکه یکی از مطالبات اصلی ما ورزش بانوان در این زمینه است،ولی همه تلاش ما برای راه اندازی فعالیت ورزشی بوکس بانوان تاکنون ابتر مانده است. اما مطلع هستیم که این ورزش به صورت زیرزمینی از سوی بانوان در حال انجام است.
وی در همین زمینه افزود:به دلیل غیرقانونی بودن این کار ،با وجود مراجعات متعدد به دفتر هیات بوکس گیلان،ما فعلا اجازه انجام این کار را به بانوان ورزشکار ندادیم.
بابک بردبار، در ادامه با بیان اینکه تا کنون در هیچ زمینه ای به کسی باج نداده ام ،افزود:همواره بر اساس چارت قانونی مسیرم را طی کرده ام و تاکنون به عناوین برخی از رسانه های زرد مثل عناوین «تخریب خانه بوکس گیلان » و شایعاتی از این دست توجه نکردم. چون تخریب خانه بوکس کذب محض است.
انتظارم از رسانه ها این است که با وجود پتانسیل ها و نقاط ضعفی که در گیلان وجود دارد ،به رشد فزاینده و پیشرفت این عرصه کمک کنند.

  • منبع خبر : گیل ابراز