تحقق کوچک سازی ساختار دولت با یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی
تحقق کوچک سازی ساختار دولت با یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی
به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان،

گیرا آنلاین– مدیرعامل این شرکت در سخنانی با اشاره به یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، گفت: بزرگترین کوچک سازی ساختار دولت، همین یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی است.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان افزود: در اسفندماه سال گذشته در گیلان نیز شرکت های آبفای شهری و روستایی به صورت یکپارچه و در قالب یک شرکت فعالیت خود را در راستای ارائه خدمات بهتر آغاز نمود.

وی، افزایش ۳ برابری مراکز پاسخگویی به مردم را یکی از مزایای مهم طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان دانست و گفت: تسهیل در مدیریت یکپارچه و ارائه خدمات بهتر و بهینه به مشترکین، پرهیز از موازی کاری، بهره مندی کامل از تاسیسات و همه ظرفیت های متقابل تامین آب شرب، سرعت بخشی به آبرسانی روستاها، یکسان سازی سطح خدمات به مشترکین در حوزه روستایی و استفاده از نیروی انسانی متخصص و توانمند از دیگر مزایای یکپارچه سازی این دو شرکت است.

وی، با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۵۷ هزار خانوار در ۵۲ شهر و ۱۷۱۲ روستای گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند، افزود: هم اکنون ۸۲۲ هزار مشترک از خدمات شرکت آبفای استان بهره مند می باشند.

حسینی، منابع تامین آب شرب مردم گیلان را ۷۲۹ حلقه چاه و ۵۷۶ دهنه چشمه عنوان کرد و گفت: ۴۳ واحد آزمایشگاه آب و ۷ واحد آزمایشگاه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب گیلان با همکاری مراکز بهداشت بر کیفیت آب آشامیدنی استان نظارت دارند.

وی، با تاکید بر کیفیت مناسب و مطلوبیت آب شرب این استان بر اساس استانداردهای ۱۰۱۱ و ۱۰۵۳ افزود: سامانه ارتباط مردمی ۱۲۲ پل ارتباطی شرکت آب و فاضلاب گیلان با مردم عزیز است که در هر ساعت از شبانه روز می توانند مسائل و مشکلات حوزه آب و فاضلاب را به ما اعلام کنند.

وی، با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال به منظور تامین آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی مردم استان، طرح توسعه شبکه توزیع بطول ۹۷ کیلومتر در ۲۵ شهر و ۶۰ روستا اجرا شد، گفت: در این مدت ۳۹ کیلومتر از خطوط آبرسانی مستهلک در ۱۵ شهر و ۴۹ روستای استان اصلاح و بازسازی شد.

وی، به تصویب چندین طرح در کمیته مطالعات این شرکت اشاره کرد و افزود: آبرسانی به منطقه پسیخان رشت از رینگ دور شهر، آبرسانی به روستای پیله داربن، تامین آب شرب منطقه سراوان از تاسیسات امامزاده هاشم و شاه عباسی و تامین آب شرب شهرهای چاف و چمخاله از رینگ شهر لنگرود به زودی وارد فاز اجرایی می شوند.

بنابراین گزارش؛ در این نشست خبری، هر یک از خبرنگاران که در دفاتر مدیران امور آبفای شهرستان ها حضور داشتند از طریق اسکایپ به صورت زنده سوالات و نکته نظرات خود را بیان کردند.