تجهیز ناوگان تاکسیرانی رشت به دستگاه پرداخت الکترونیک سیار
تجهیز ناوگان تاکسیرانی رشت به دستگاه پرداخت الکترونیک سیار
آیین رونمایی از پروژه تجهیز ناوگان تاکسیرانی شهر رشت به دستگاه پرداخت الکترونیک سیار (کارتخوان) صبح یکشنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۰ در سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت برگزار شد.

گیرا آنلاین– آیین رونمایی از پروژه تجهیز ناوگان تاکسیرانی شهر رشت به دستگاه پرداخت الکترونیک سیار (کارتخوان) صبح یکشنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۰ در سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت برگزار شد.

 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – آیین رونمایی از پروژه تجهیز ناوگان تاکسیرانی شهر رشت به دستگاه پرداخت الکترونیک سیار (کارتخوان) در راستای اجرای هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی و شبکه حمل و نقل شهری شهر رشت و ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان با حضور محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت، مسعود عباس نژاد رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا، سید حسین رضویان رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، مجید عزیزی و رضا عاشری از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر رشت و محمد محبتی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار مسافر شهرداری و مدیران شهری برگزار شد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر در مراسم رونمایی از پروژه تجهیز ناوگان تاکسیرانی رشت به دستگاه پرداخت الکترونیک سیار (کارتخوان) با اشاره به مخاطرات موجود در مبادلات انجام شده به وسیله پول نقد و انتقال ویروس کرونا از این طریق، اظهار کرد: در تلاشیم تا راههای انتقال ویروس کرونا را کاهش دهیم. در همین راستا با تجهیز ناوگان تاکسیرانی رشت به دستگاه پرداخت الکترونیک سیار (کارتخوان) رد و بدل کردن پول نقد به نحوی از این چرخه حذف می شود.

 

محمد حسین واثق کارگرنیا با تاکید بر اینکه اجرای پروژه تجهیز ناوگان تاکسیرانی شهر رشت به دستگاه پرداخت الکترونیک سیار، مزیتهای دیگری نیز به همراه دارد، تصریح کرد: زمانی که هزینه بهای خدمات تاکسی، افزایش درصدی پیدا میکند، شاهد بروز درگیریهایی پیرامون میزان هزینه و یا پول خُرد هستیم و با اجرای این پروژه این بخش از مشکلات نیز برطرف می شود.

 

رئیس شورا با اشاره به اینکه ناوگان تاکسیرانی رشت باید به سمت هوشمند سازی حرکت کند بیان کرد: از سال ۱۳۹۴ این طرح مطرح شد و قرار بود با صدور کارتهای شهروندی این مهم اجرایی شود اما بنا به دلایلی به تعویق افتاد و امیدواریم با اجرای پروژه تجهیز ناوگان تاکسیرانی در رشت، شاهد گامهای موثرتری در این حوزه باشیم.

 

کارگرنیا ضرورت حمایت از رانندگان تاکسی در رشت را مورد تأکید قرار داد و گفت: از مشکلات رانندگان تاکسی مطلع هستیم و در تلاشیم تا با تمهیدات اندیشیده شده اقداماتی در همین راستا صورت پذیرد.

 

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت نیز گفت: مجموعه سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت تمامی تلاش خود را بکار گرفته است تا خدمات مطلوبی را به شهروندان ارائه نماید و تجهیز ناوگان تاکسیرانی شهر رشت به دستگاه کارتخوان نیز از اقدامات در همین خصوص می باشد.

 

محمد محبتی افزود: اجرای این طرح گام نخست در راستای اجرای هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی شهر رشت و شبکه حمل و نقل شهری است که در آینده نزدیک به مرحله اجرا در خواهد آمد.