تجلیل از ناجیان غریق کنارساحل که‌ جان چند نفر از مسافران را نجات دادند
تجلیل از ناجیان غریق کنارساحل که‌ جان چند نفر از مسافران را نجات دادند
روابط عمومی هیات نجات غریق و غواصی شهرستان رشت

گیرا آنلاین– صبح امروز مراسم تجلیل و تقدیر از منجیان غریقی که طی هفته جاری جان چند نفر از هم میهنانمان را در سواحل شهرستان رشت نجات دادند برگزار شد
منصور غفاری رئیس اداره ورزش و جوانان شهر رشت در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی و تشکر از زحمات اقای حسین میرزایی رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان و همچنین اقای امیر مومنی رئیس هیات نجات غریق و غواصی شهرستان رشت عنوان داشت : نجات غریق را باید خدمت به مردم تلقی کرد. در واقع کار ناجیان غریق ایثارگرانه و دلی می باشد و این کار ستودنی و ارزشمند است.
در ادامه این مراسم منجیان غریق مشکلات و شرایط سختی که با آن روبرو هستند را مطرح کردند و درخواست کمک و توجه بیشتر به جامعه بزرگ نجات غریق و غواصی را داشتند
رییس اداره ورزش و جوانان شهر رشت نیز با بیان این که متاسفانه بحث مشکلات نجات غریق سال های زیادی است که مطرح می باشد و هنوز متولی امری برای آن مشخص نشده است گفت : خوشبختانه اکنون استانداری و فرمانداری شهر رشت در حال مدیریت این مشکلات می باشند .
وی در ادامه عنوان داشت: اولین چیزی که برای ما در اولویت می باشد نجات جان انسان ها است . تلاش ما بر این است تا خانواده ها و مسافرینی که برای تفریح و لذت بردن به سواحل می آیند خاطره ای خوب و لذت بخش را داشته باشند.در واقع گردشگران برای استفاده از جاذبه های طبیعی به استان های ساحلی سفر می کنند و بسترهای لازم بری حفظ ارامش و امنیت مسافران با ساماندهی سواحل و افزایش ایمنی در دریا و تلاش مستمر و بی دریغ منجیان و مسئولان مربوطه است که فراهم می شود
ایشان در ادامه با اشاره به پر مخاطره بودن دریا در فصل تابستان گفت : ما اکنون شش ماه فرصت داریم تا با آموزش ناجیان خود و سازماندهی و مدیریت درست بتوانیم برای تابستان سال بعد آماده باشیم.
منصور غفاری در آخر از همه ی ناجیانی که در هر شرایطی خدمت کرده و همکاری لازم را داشتند تشکر و تقدیر کرده و با ابراز امیدواری از این که بتوانیم این تعاملات را حفظ کرده و از وجود ارزشمند آنان در آینده نیز بهره مند شویم بیان داشت: تلاش های مجموعه ی فرمانداری و استانداری و همچنین پیگیری های اقای حسین میرزایی رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان برای دریافت حقوق و دستمزد ناجیان غریق قابل تقدیر می باشد .
رییس اداره ورزش و جوانان شهر رشت گفت اگر اکنون پیشرفتی در نجات غریق و غواصی استان صورت گرفته است با درایت آقای حسین میرزایی و مسئولان و پیشکسوتان این عرصه است.البته نباید از کوشش و اهتمام اعضای هیات رئیسه و همچنین هیات های شهرستان ها غافل شد که با تلاش و کوشش خود باعث رشد این رشته و تشویق ناجیان غریق می شوند.
در انتهای این مراسم از ۴ منجی غریقی که در این هفته جان چند نفر از عزیزان را نجات دادند با اهدای لوح و هدیه تقدیر و تشکر به عمل آمد.