تجلیل از عوامل اجرایی هفته رشت
تجلیل از عوامل اجرایی هفته رشت
شورا و شهرداری رشت از عوامل اجرایی برنامه های هفته رشت تجلیل کردند.
گیرا آنلاین– به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این نشست با قدردانی از تمامی دست اندرکاران برنامه هفته رشت در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: شهرداری رشت از حالت رفتارهای شوآفی خارج شده است و متاسفانه پیشتر از این شاهد بودیم که حتی کارهای انجام نشده را در بوق و کرنا می کردند ولی پس از حضور رحیم شوقی در جایگاه شهردار رشت شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در تمامی زمینه ها در شهر هستیم.
وی به برنامه های انجام شده در هفته رشت و سالروز ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو اشاره کرد و گفت: با تعاملات و هماهنگی های خوب انجام شده در بین کادر اجرایی شاهد بودیم که هفته رشت در سال جاری در سطح بسیار خوبی برگزار شد و البته باید بپذیریم که هنوز جا برای کار کردن زیاد است.
برندینگ سازی پتانسیل های رشت
  رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه نظرات نخبگان می تواند در برندینگ سازی پتانسیل های رشت بسیار تاثیر گذار باشد بیان کرد: انتظار داریم عایدات عنوان رشت شهر خلاق خوراک یونسکو بر سر سفره های شهروندان مشاهده شود و خوشبختانه فضای کسب و کار در این حوزه در حال گسترش است و باید بیشتر تلاش کنیم.
  کارگرنیا با اشاره به ایجاد کیوسک های گردشگری در ورودی های شهر رشت افزود: شهرداری در تلاش است تا در تمامی حوزه ها و مباحث نقشی داشته باشد و از آن جمله می توانیم به برگزاری بسیاری از مراسم ها در سطح شهر اشاره کرد که یا تولی گری صفر تا صد آن با شهرداری و یا نقشی در اجرای آن بر عهده دارد و ان شاالله بتوانیم رشت را به جایگاه واقعی اش برسانیم.
  وی با بیان اینکه برخی از رستوران ها در رشت در حوزه خوراک شناخته شده هستند گفت: باید این شناخته شدن در ابعاد گسترده تری رقم بخورد و رستوران های بیشتری با برندهای خاص شناخته شوند.
  رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه تمامی پتانسیل های رشت باید در سطح بین المللی معرفی شوند بیان کرد: تحقق این هدف نیز نیازمند تعامل همه دستگاهها و مشارکت مردم است .
هفته رشت به یاد ماندنی شد

علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت نیز در این نشست با تقدیر و تشکر از تمام مدیران ، پرسنل و همکاران محترم در شهرداری رشت ، شهردار محترم شهر رشت ، اعضای محترم شورا و همکاران خود در کمیسیون تخصصی فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورا که در برگزاری باشکوه مراسمات گسترده هفته رشت تلاش و مساعدت کردند .

جا دارد تشکر ویژه ای هم داشته باشم از جناب آقای مهندس فروتن برای مدیریت در روند اجرای باشکوه بزرگترین رویداد خوراک کشور در رشت و ستاد اجرایی این رویداد با مشارکت اداره کل میراث و گردشگری استان ، همچنین تشکر ویژه ای از سرکار خانم زره پوش که به عنوان رایزن و هماهنگ کننده بخش بین الملل این رویداد . تلاش شبانه روزی داشتند برای حضور سفرای کشورهای دوست و همسایه ، که با حضور سفرای خارجی این مراسم در جایگاه بالاتری در سطح بین الملل قرار گرفت .

در پایان از حضور ارزشمند دکتر شکرخواه و جناب آقای ابراهیمی و جناب آقای افشاری که در این جلسه شرف حضور دارند تقدیر و تشکر می نمایم .

امیدواریم که بتوانیم در گام های بعدی ، هدف از برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهر رشت را در راستای ایجاد بسترهای بزرگ فرهنگی و رویکرد بلند مدت فرهنگی و با نگاه شناساندن فرهنگ غنی استان گیلان و شهر رشت به جهانیان برنامه ریزی کنیم .

برگزاری برنامه های هفته رشت در سطح بین المللی
  رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه قدردانی از زحمات موجب افزایش انگیزه در پرسنل می شود اظهار کرد: با برنامه های هفته رشت سال جاری آبرو و اعتبار رشت و مجموعه شهرداری صد چندان افزایش پیدا کرد و اقدامات انجام شده موجب شد تا انتظار از اجرای برنامه های هفته رشت در سال های آتی نیز در سطح ملی و بین المللی باشد‌.
 مسعود عباس نژاد با بیان اینکه عنوان رشت و اعتلای آن باید در تمام طول سال مورد توجه باشد افزود: از همه دست اندرکاران این برنامه نهایت تشکر را دارم .
مردمی بودن برنامه های هفته رشت
  شهردار رشت نیز در این نشست با قدردانی از تلاش های انجام شده در راستای برگزاری هفته رشت اظهار کرد: این مرحله از برنامه ها به زعم کارشناسی های انجام شده از بهترین کیفیت برخوردار بود و با اجرای بیش از چهل برنامه متنوع از درخشش هفته رشت خوبی برگزار شد.
  رحیم شوقی به تنوع برگزاری این دوره از برنامه های هفته رشت اشاره کرد و گفت: با همراهی و حمایت های ریاست و دیگر اعضای شورای رشت که شایسته تقدیر است توانستیم برنامه ها را به نحو خوبی اجرایی کنیم و مردم پایه بودن این مرحله از برنامه های هفته رشت یکی از نقاط عطف بود.
  وی با تاکید به اینکه نقش مردم و سمن های اجتماعی در برنامه های هفته رشت در سال جاری بسیار گسترده بود تصریح کرد: در این دوره از برنامه ها شاهد حضور میهمانان خارجی و همچنین پیوست رسانه ای بودیم و قدردانی ما را نسبت به افرادی که برای اعتلای رشت تلاش کردند نشان می دهیم.
رشت در سر لیست افتخارات یونسکو
  پدر روزنامه نگاری آنلاین کشور نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از حضور در این جمع اظهار کرد: دو روزدر شهر رشت با روزنامه نگاران این شهر کار کردم و باید اعتراف کنم پتانسیل های بسیار خوبی در این حوزه در رشت وجود دارد.
  یونس شکرخواه با بیان اینکه با دعوت خانه مطبوعات گیلان به رشت سفر کرده ام افزود: سالهاست که فقط در دانشگاه مشغول تدریس هستم و به شهرها برای تدریس حضور پیدا نمی کنم .
  وی با تاکید به اینکه برخی از اینکه در لیست یونسکو قرار بگیرند بسیار افتخار می کنند تصریح کرد: من معتقدم که یونسکو افتخار می کند که برخی از شهرها در لیست یونسکو قرار بگیرد و معتقدم رشت در راس آن ها قرار دارد.
  پدر روزنامه نگار آنلاین کشور با اشاره به اینکه کانسرت رشت خوراک نیست افزود: هنر مردمان رشت زیست صحیح با غذا و تمامی اجزای تشکیل دهنده غذا است و معتقدم فرآیندهای خوبی در حوزه غذا در رشت انجام می شود که بسیار تاثیر گذار است .
  شکرخواه با بیان اینکه باید در حوزه غذا به فرایندهای بزرگ توجه شود گفت: خوراک رشت به کارآفرینی به هنر و به دیگر مباحث مرتبط است و معتقدم باید در ابتدا در موضوع خوراک به استراتژی ارتباطی توجه شود و پس از آن به دنبال استراتژی های رسانه ای باشیم.
  وی با تاکید به اینکه اگر روند خوراک به درستی در رشت هدایت شود می توانیم در حوزه بین المللی گاسترنومی گام بردارید بیان کرد: این رویداد می تواند در سطح بین المللی برای برندینگ سازی بیشتر این شهر انجام شود.