تامین ۹۰ درصد نیاز پالت چوبی کشور در گیلان/ فعالیت تنها تولید کننده تخته ۱۱ لایه کشور در گیلان
تامین ۹۰ درصد نیاز پالت چوبی کشور در گیلان/ فعالیت تنها تولید کننده تخته ۱۱ لایه کشور در گیلان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی سلولزی در غرب گیلان گفت: با وجود کارخانجات متعدد در صنعت پالت سازی بیش از ۹۰ درصد نیاز پالت چوبی کشور ؛ در گیلان تامین می شود.

گیرا آنلاین_به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان، دکتر پورحیدری که به اتفاق معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، سرپرست بانک ملی استان و مدیران منابع طبیعی و امور اراضی و محیط زیست با هدف رصد میدانی مشکلات، از واحدهای صنعتی سلولزی بازدید به عمل آوردند.اظهار داشت: صنایع و تولیدات چوبی گیلان منطبق با آمایش سرزمین شکل گرفته است و از بسترهای اقلیمی مطلوبی جهت توسعه مصنوعات چوبی برخوردار است.
مدیرکل صمت گیلان از ظرفیت بالای محصولات چوبی به ویژه پالت سازی در گیلان سخن گفت و اشاره نمود: با فعالیت بیش از ۷۰ واحد صنعتی پالت سازی به صورت حرفه ای بیش از ۹۰ درصد نیاز کشور در این زمینه توسط کارخانجات گیلان تامین می گردد.
وی همچنین از فعالیت تنها تولیدکننده تخته‌های ۱۱ لایه کشور در گیلان خبر داد و تشریح کرد: در شرکت صنعتی چوب و کاغذ ایران چوکا در یکی از خطوط تولید آن توانمندی تولید تخته های ۲ میلیمتری سه لایه تا ۲۵ میلیمتری ۱۱ لایه به عنوان تنها کارخانه دارای این تکنولوژی در کشور وجود دارد که به علت کمبود مواد اولیه با ظرفیت بسیار اندک فعالیت می کند.
دکتر پورحیدری میزان ظرفیت خط تولید تخته های ۱۱ لایه را ۶ هزار۴۰۰متر مکعب در سال عنوان کرد و گفت: بر اساس پیش بینی کارشناسی ، ظرفیت مصرف چوب خام این خط تولیدی بیش از ۱۵ هزار متر مکعب درطول سال است که فعلاً تامین مواد اولیه آن با دشواری روبرو شده است.
گفتنی است، این بازدید به همت مدیرکل صمت گیلان در معیت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری برنامه ریزی شده بود که از واحدهای صنعتی؛ چوکا، صنایع چوبی اسالم، شرکت پالت سازان رضائی نیا، شرکت پارس چوب تالش و ماهیان خاویاری شهید بخشی در یک روز کاری بازدید نموده و از نزدیک در جریان روند فعالیت قرار گرفته و رسیدگی به مشکلات آنها را در دستور کار قراردادند.