تامین مالی ۱۷ طرح در گیلان با اعتباری بالغ بر ۵۰۷ میلیارد تومان / حمایت نمایندگان مجلس و مسوولین استان برای احیای شرکت صنایع پوشش ایران در خور تحسین است 
تامین مالی ۱۷ طرح در گیلان با اعتباری بالغ بر ۵۰۷ میلیارد تومان / حمایت نمایندگان مجلس و مسوولین استان برای احیای شرکت صنایع پوشش ایران در خور تحسین است 
علی خورسندیان مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور در آیین احیا و بازآفرینی شرکت صنایع پوشش ایران گفت : پیگیری حمایت نمایندگان مجلس گیلان ، استاندار گیلان و رئیس کل دادگستری استان برای رفع مشکلات صنایع نساجی گیلان و احیای شرکت پوشش درخور تحسین و قدردانی است.

به گزارش گیرا آنلاین علی خورسندیان مدیر عامل بانک صنعت و معدن درآیین احیا و بازآفرینی شرکت صنایع پوشش ایران که با سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن کشورصورت گرفت ضمن ابراز خرسندی از حضور استاندار گیلان ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، رییس کل دادگستری گیلان ، اظهار داشت : طی مکاتبه ای که از سوی مجمع نمایندگان استان گیلان به جناب آقای دکتر خاندوزی در زمینه رسیدگی به وضعیت کارخانجات نساجی گیلان نظیر پوشش ، فومنات و خاور انجام شده بود ، حسب دستور وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی در گیلان حضوریافتیم و روز گذشته و امروز با تمام قوا به همراه هیات عامل و اعضای هیات مدیره وارد استان شدیم و بنا به فرصت پیش آمده از بسیاری از طرحها و پروژه های استان نیز بازدید کردیم و به مشکلات و مسائل آنان واقف گشتیم.

وی افزود : نشست خوبی نیز با کارآفرینان و صنعتگران استان در محل بانک صنعت و معدن گیلان برگزار و سخنان آنان را استماع شد و در جریان دغدغه های این عزیزان قرار گرفتیم .

خورسندیان اضافه کرد : احیاء و بازآفرینی شرکت صنایع پوشش ایران نماد وتجلی انسجام سه قوه قضاییه ، مجریه و مقننه است و امروز شاهد این رویداد فرخنده هستیم که شرکت پوشش به ساماندهی در فازهای ابتدایی خود رسیده است و قطعا هر جا که همدلی و تعامل وجود داشته باشد خروجی مطلوبی به همراه خواهد داشت .

مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور اظهار داشت : بانک صنعت و معدن رسالت و وظیفه ذاتی خود می داند که در خدمت تولید و حمایتگر تولید کننده باشد .

خورسندیان گفت : ۲۱۴ طرح از طرحهای استان گیلان توسط بانک صنعت و معدن با رقمی بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان تامین مالی شده است که بخشی از آن مبالغ جاری و بخشی سرمایه در گردش و بهره برداری بوده است که خوشبختانه بانک صنعت و معدن توانسته در استان فعالیت مثمر ثمری داشته باشد .

وی با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری در گیلان تصریح کرد : ۱۷ طرح در استان با تامین مالی ۵۰۷ میلیارد تومان بر عهده بانک صنعت و معدن گذاشته شده بود که این امر انجام پذیرفت. از اولویت ها و سیاست های اعتباری بانک صنعت و معدن پرداختن به طرحهای نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۷۰ یا ۸۰ درصد است که با یک تزریق مالی می توانند به بهره برداری کامل برسند.

خورسندیان با بیان اینکه بحث تامین مالی توسط شبکه بانکی در کشور بسیار حایز اهمیت است ، گفت : اگر به کارنامه واحدهای تولیدی بهره برداری شده در سطح کشور بنگریم ۸۵ درصد آنها از طریق تامین مالی شبکه بانکی صورت گرفته است . از سوی دیگر این تامین مالی توسط شبکه بانکی حاکی از یک نقطه ضعف جدی نیز می باشد که تامین مالی کشور ” بانک محور ” است و هیچ اقتصاد موفقی در دنیا نمی بینید که ۸۰ درصد تامین مالی آن توسط بانک ها صورت گیرد . بخش زیادی از اینگونه فعالیت های در کشورهای دیگر توسط بودجه عمرانی دولت انجام می شود که متاسفانه در کشور ما ، آن تامین مالی از محل مربوطه به خاطر ناترازی بودجه در سالهای اخیر به دلیل مشکلات ساختاری ، رخ نمی دهد .

وی اضافه کرد : در اقتصادهای دنیا بخشی از تامین مالی هایی انجام می شود از منابع مالی خارجی و سرمایه گذاری مستقیم است که متاسفانه در کشور ما به دلیل شرایط تحریم های بین المللی ، نمی توانیم از این بخش نیز استفاده نماییم . بخشی از تامین مالی کشورها از طریق بازار سرمایه و بورس است که در ایران شاهد شرایط پر نوسان بورس و اوج و حضیض بورس نیز هستیم که انتظار تامین مالی گسترده از بورس نمی توان داشت . طبعا تمامی این موارد موجب می گردد که راهها به شبکه بانکی کشور ختم شود .

خورسندیان با بیان اینکه منابع بانکی دارای محدودیت های خاص خود است ، اذعان داشت : در چند وقت اخیر که فشار بیشتری بر شبکه بانکی وارد شده است ، بانک ها ناگزیر به اضافه برداشت از بانک مرکزی شده اند و این موضوع دقیقا موجب رشد تورم خواهد شد و در فاز بعدی بی ثباتی اقتصادی و آثار مخرب خود را نشان خواهد داد .

وی با اشاره به احیای شرکت صنایع پوشش ایران گفت : این شرکت راه درازی در پیش دارد و امیدواریم که برنامه ها و اهداف این واحد تولیدی به ثمر برسد و بانک صنعت و معدن نیز در حیطه مقدورات و توانمندی خود حمایت خواهد کرد.

خورسندیان در پایان اظهار امیدواری کرد : مجموعه پوشش با حمایت های مسوولین استانی و بانک ها به بلوغ خود برسد .