تامین اجتماعی لنگرود ماهانه ۴۱ میلیارد تومان تعهدات بیمه ای پرداخت می نماید
تامین اجتماعی لنگرود ماهانه ۴۱ میلیارد تومان تعهدات بیمه ای پرداخت می نماید
بیش از 20 هزار بیمه شده اصلی و افزون بر 7500 نفر مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود جامعه 60 هزار نفری افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در شهرستان لنگرود را تشکیل میدهند .

گیرا آنلاین-به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، عبدالرضا رضائی سرپرست تامین اجتماعی لنگرود با اشاره به اینکه ۲۰۲۴۶ بیمه شده اصلی تا پایان شهریورماه امسال تحت پوشش این شعبه بوده اند اظهار داشت ۴۵ درصد این تعداد یعنی ۹۱۲۱ نفر را بیمه شدگان اجباری یعنی مشمولین قانون کار و ۲۴ درصد یعنی ۴۹۱۲ نفر را بیمه شدگان گروه حرف و مشاغل آزاد تشکیل میدهند . 

وی با بیان اینکه گروه بیمه شدگان راننده با ۲۲۲۹ نفر و سهم ۱۱ درصدی و کارگران ساختمانی با ۱۵۷۰ نفر و سهم ۸ درصدی از دیگر گروههای بزرگ تحت پوشش هستند افزود : بیمه اختیاری با ۱۳۶۴ نفر و سهم ۷ درصدی از دیگر گروههای شناخته شده بیمه ای در این شهرستان میباشد . 

عبدالرضا رضائی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بیش از ۶۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان لنگرود از خدمات و تعهدات سازمان بهره مند میباشند خاطر نشان نمود بیش از ۴۶۰۰ بازنشسته ، ۴۲۵ ازکارافتاده و حدود ۲۵۰۰ بازمانده در قالب افزون بر ۱۸۰۰ پرونده فوتی جامعه مستمری بگیران تحت پوشش این شعبه را تشکیل میدهند . 

رئیس تامین اجتماعی شعبه لنگرود با اعلام پرداخت ماهانه بیش از ۴۱ میلیارد تومان انواع تعهدات به جامعه هدف توسط این مجموعه اظهار داشت از این رقم ۲ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری است که به ۴۰۰ نفر از مشمولین در هر ماه پرداخت میشود ولی بزرگترین رقم تعهداتی در حال حاضر ماهانه ۳۸/۵ میلیارد تومان انواع مستمری به عنوان تعهدات بلندمدت میباشد و بقیه مبلغ نیز مربوط به انواع غرامتها و کمک هزینه ها است . 

شتایان ذکر است بیش از ۳۵۰۰ واحد صنفی ، تولیدی ، صنعتی و خدماتی در حوزه عمل تامین اجتماعی شعبه لنگرود دارای پرونده کارگاهی بوده و از این تعداد حدود ۲۲۰۰ واحد دارای بیمه شده فعال میباشند .