بیش از  ۹۴۸میلیارد ریال برای احداث ،تعمیر و باز سازی اماکن ورزشی استان گیلان هزینه شده است /جوانان گیلانی برای ازدواج حدود ،  ۲۵۰میلیارد  ریال تسهیلات دریافت کرده اند
بیش از  ۹۴۸میلیارد ریال برای احداث ،تعمیر و باز سازی اماکن ورزشی استان گیلان هزینه شده است /جوانان گیلانی برای ازدواج حدود ،  ۲۵۰میلیارد  ریال تسهیلات دریافت کرده اند
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان گیلان ،

گیرا آنلاین- در یکسال گذشته برای احداث ،تعمیر و بازسازی اماکن ورزشی بیش از ۹۴۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و برای ازدواج جوانان حدود ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی هزینه و تخصیص یافته است .
 جهانبخش آرمان ، مدیر کل ورزش جوانان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت را یادمانی ارزشمند برای نکو داشت خدمت رسانی بزرگمردانی عنوان کرد که در راه عدالت و هواخواهی از مردم جانشان را هدیه انقلاب کرده اند.
وی با بیان اینکه در یکسال گذشته برای توسعه زیر ساخت های ورزشی و تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی در سطح استان گیلان بیش از ۹۴۸ میلیارد ریال هزینه کرده ایم ، افزود: در سفر ریاست محترم جمهور ۱۳۶ میلیارد تومان اعتبار برای ورزش استان اختصاص داده شده بود که تاکنون ۳۵ میلیارد تومان را جذب کرده ایم .
عالیترین مقام اجرایی ورزش استان گیلان گفت : برای بهره برداری از ۱۴۵پروژه نیمه تمام استان گیلان حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که متوسط پیشرفت این پروژه ها حدود ۴۰ درصد است .
آرمان از پیش بینی پایان کار آماده سازی ۱۵ پروژه نیمه تمام تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: با افتتاح این پروژ ه ها ۳۰ هزار متر مربع به مساحت اماکن ورزشی استان گیلان افزوده خواهد شد.

وی به ممهترین عملکرد عمرانی حوزه ورزش گیلان نیز اشاره کرد و گفت: راه اندازی همزمان هفت استخر در رشت ، صومعه سرا، بندرانزلی، فومن، رودبار، آستانه اشرفیه و سیاهکل، پس از دوران کرونا یکی از مهمترین فعالیتها در این حوزه بود.
آرمان به بازسازی و استانداردسازی ورزشگاههای فوتبال گیلان نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به حضور تیمهای فوتبال استان گیلان در لیگهای مختلف کشور، یکی از اهداف مهم ما بازسازی و استانداردسازی ورزشگاههای فوتبال است که در این راستا هم اینک در حال مرمت، بازسازی و احداث چمن و سکوی شهید عضدی رشت، ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی، ورزشگاه وحدت بندرآستارا ، ورزشگاه رستم‌آباد رودبار و پوریای ولی تالش هستیم.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: احداث گود کشتی گیله مردی ، تکمیل استخر کوثر رشت ، احداث استخر استاندارد در مرکز گیلان، احداث کمپ تیمهای ملی و احداث سالن های تخصصی بر اساس آمایش سرزمینی، از دیگر برنامه‌های مهم ورزشی گیلان بشمار می‌رود.
یادآور می شود که در هفته دولت دو پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال شامل زمین چمن مصنوعی در شهرستانهای شفت و صومعه سرا مورد بهره برداری قرار می گیرد.