بودجه شهرداری را باید از درآمد تخلفات ساختمانی دور کنیم
بودجه شهرداری را باید از درآمد تخلفات ساختمانی دور کنیم
تعرفه عوارض و بودجه به‌موقع به شورای اسلامی شهر رشت آمد

گیرا آنلاین– به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورای شهر در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورا در خصوص بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری رشت، گفت: جای آن دارد که تشکری از واحد درآمد و همکاران آنان و معاونین شهردار رشت و تک‌تک همکاران شورایی در کمیسیون‌های پنج‌گانه جهت به نتیجه رساندن به موقع لایحه تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۰ داشته باشم.

وی ادامه داد: تک‌ به‌ تک بندهای لایحه تعرفه عوارض و بهای خدمان سال ۱۴۰۰ مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دو مورد از این موارد بیشتر مورد بحث قرار گرفت، یک موضوع بحث وحدت رویه آرایی که توسط هیئت عمومی دیوان صادر میشود که مقامات بالادستی مانند وزارت کشور بر آن تأکید داشتند و موضوع دیگر در خصوص ماده ۴۲ بود که نهایتا منجر به این نتیجه گردید که شهرداری آیین نامه مترتب بر آن را تهیه و به شورا ارائه دهند.

رمضانپور در ادامه جلسه با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ به‌موقع تهیه و به شورای اسلامی شهر رشت تقدیم گردیده است گفت: این نشان از تحول و مدیریت شهردار رشت و بنا به خواست اعضای شورا برای رعایت مُر قانون بوده است که خوشبختانه این همکاری شکل گرفت و تعرفه عوارض و بودجه تحویل شورا داده شد که در مقایسه با سالهای اخیر و ادوار گذشته این اولین بار است که لایحه بودجه به موقع به صحن شورا تقدیم گردیده و نمایندگان مردم زمان مناسب جهت بررسی و تصمیم گیری در این مورد را دارند.

ریاست شورا تأکید کرد: موارد بسیار زیادی وجود دارد اما باید تأکید کرد که شأن و لیاقت مردمان این شهر بسیار بیشتر از این عدد و ارقام است، اما تلاش ما بر این بود تا مدیریت مالی را در تعرفه‌ها داشته و درآمد پایدار ایجاد کنیم و بحث درآمد از تخلفات ساختمانی را کنار بگذاریم.

وی افزود: امیدوارم برنامه‌ریزی مناسبی شکل بگیرد تا بودجه ما از جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ دور شود، زیرا ممکن است با تصمیمات مجلس این درآمد از شهرداری‌ها حذف شود؛ بنابراین ما می‌بایست فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن کنیم و از ظرفیت آنان استفاده کنیم.

رمضانپور تصریح کرد: سرمایه‌گذار و سرمایه‌دار با هم فرق دارند، کسانی که حاضر است سرمایه خود را وارد بازار و کار کند بسیار محدود هستند و ما باید آنان را جذب کنیم تا از درآمد جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ خود را رها کنیم.