بهره برداری از پروژه اتصالات ۲۳۰ کیلوولت غرب رشت
بهره برداری از پروژه اتصالات ۲۳۰ کیلوولت غرب رشت
رشت- مدیرعامل برق منطقه ای گیلان گفت: پروژه اتصالات ۲۳۰ کیلوولت غرب رشت در دهه فجر سال جاری افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از مهر، بهمن داراب زاده اظهار کرد: پروژه اتصالات ۲۳۰ کیلوولت غرب رشت با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه انتقال و فوق توزیع مناطق مرکزی استان گیلان و کمک به تأمین برق مطمئن مشترکین در شهرستان‌های رشت، صومعه سرا، فومن، شفت و … در دهه فجر سال جاری با اعتبار ۱۳۹ میلیارد ریال در مدار قرار می‌گیرد.

وی افزود: با بهره برداری از این پروژه، علاوه بر افزایش قابلیت اطمینان شبکه انتقال و فوق توزیع مناطق مرکزی استان گیلان، امکان تغذیه مطمئن پست غرب رشت و به تبع آن، تغذیه مطمئن پست‌های فوق توزیع پایین دست و در نهایت بهبود کیفیت توان و تغذیه مطمئن‌تر مشترکین موجود و متقاضیان آتی فراهم می‌شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: پروژه ورود و خروج خط دو مداره ۲۳۰ کیلوولت رشت شمالی – سیادتی – پونل تا پست غرب به طول ۱/۴ کیلومتر در سال ۱۴۰۱ شروع شد.

داراب زاده در خصوص دیگر مزایای این پروژه بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه، از بروز خاموشی‌های گسترده در مناطق شهری و روستایی شهرستان‌های فوق الذکر بخصوص در پیک بار و شرایط بحرانی شبکه جلوگیری می‌شود.