بقعه فاطمه اخری (س) رشت غریب واقع شده است/ جذب نگاه حمایتی دولتی به بقعه خواهر امام (س) رشت
بقعه فاطمه اخری (س) رشت غریب واقع شده است/ جذب نگاه حمایتی دولتی به بقعه خواهر امام (س) رشت
اخبار گیلان

گیرا آنلاین_ رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: بقعه متبرکه حضرت فاطمه اخری سلام الله علیها در رشت روز به روز بیشتر مظلوم واقع می شود.

محمد حسین واثق کارگرنیا در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با اشاره به اينكه دخل و خرج این بقعه مطهره همخوانی ندارند، اظهار کرد: بنده سالهاست که در آن محله ساکن هستم و متاسفانه این بقعه متبرکه روز به روز در غربت بیشتری قرار می گيرد.

وی بیان اینکه نگاه حمایتی دولتی تا پیش از این نسبت به این بقعه مبارکه دیده نشد گفت: متاسفانه تا پیش از این نگاه حمایتی دولتی نیز نسبت به این بقعه وجود نداشت و تامین برخی از هزینه های مربوطه نیز نیازمند همراهی بیشتر مسوولان و خيرين است و باید در این باره با جدیت ورود کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در گذشته کارگروهي پیرامون رسیدگی به وضعیت بقعه خواهر امام (س) تشکیل شده بود، تصریح کرد: در آن کارگروه افرادی از جمله استاندار و معاونين ايشون، شهردار و دو تن از اعضاي شورا و تعدادي از مديران ذيوبط استاني حضور داشتند و طرح های خوبی نیز در آن مطرح و امورات اجرایی بصورت هفتگي و منظم پيگيري می شد.

کارگرنیا با بیان اینکه بسیاری از مغازه ها توسط شهرداری رشت در این مسیر توسط شهرداری رشت تملک شده اند بیان کرد: قرار بود، مغازهاي دور حرم كه در مالكيت اوقاف مي باشد، در اختيار شهرداري و به صاحبان سرقفلي نيز مغازه هاي جايگزين از سوي شهرداري داده شود.كه متاسفانه به جهت عدم همكاري و همچنين جلوگيري از ادامه كار شهرداري در احداث یک سرویس بهداشتی زیر زمینی در محوطه حرم و در دوران فعالیت شورای چهارم، به جهت ميراثي بودن، منجر به قطع كار و در نهايت تعطيل شدن روند توسعه حرم شد.

وی با تاکید به ادامه این روند فاصله مردم و بقعه متبرکه را بیشتر می کند افزود: شهر رشت بعنوان يك قطب گردشگري در كشور و در جهان بعنوان شهر خلاق خوراك ثبت شده است و پتانسيلهاي لازم را دارد و با توجه به وجود بقعه متركه خانم فاطمه اخري بايد شهر را به قطب گردشگري مذهبي تبديل كنيم.