بقاع متبرکه و مزار امام زادگان قطب دینی و فرهنگی هر منطقه هستند
بقاع متبرکه و مزار امام زادگان قطب دینی و فرهنگی هر منطقه هستند
علیزاده، مزار امام زادگان را محل نزول رحمت و برکات الهی دانست

گیرا آنلاین– حجت الاسلام «ستار علیزاده» امروز( دوشنبه، ۹ تیر) در آیین رونمایی از پروژه آیینه کاری امامزاده عبدالله کلرم فومن با تبریک دهه کرامت گفت: بقاع متبرکه و مزار امام زادگان قطب دینی و فرهنگی هر منطقه هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه با اشاره به وجود ۹۴۰ بقعه متبرکه و مزار شریف امام زادگان در گیلان، اظهار داشت: مزار امام زادگان در گیلان نشان هویت دینی و ولایی و بیانگر دین مداری و برخورداری از فرهنگ علوی در این خطه است.
علیزاده، مزار امام زادگان را محل نزول رحمت و برکات الهی دانست وگفت: بقاع متبرکه ذخیره معنوی برای ما هستند.
مدیرکل اوقاف گیلان خاطرنشان ساخت: مزار امام زادگان و بقاع متبرکه خیمه گاه اهل بیت، انقلاب و ولایت است.
وی با بیان اینکه هرچه داریم از این امام زادگان داریم، اظهار کرد: خدمت به امام زادگان مانند کاشت گلی خوشبو است که عطر آن تا سال‌ها به شمام مردم می رسد.
علیزاده اذعان داشت: بستر خدمتگذاری در آستان امام زادگان فراهم است و هیئت امنا بقاع متبرکه از حضور جوانان در این اماکن مقدس استقبال می‌کنند.
وی به آیین رونمایی از آیینه کاری آستان امام زاده عبدالله کلرم فومن اشاره کرد و گفت: این پروژه طی ۱۹۰ روز کاری انجام شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه برای آیینه کاری فضای داخلی این امام زاده ۲۴۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: ۵۰ درصد این هزینه از سوی خیرین تامین شده است.
حجت الاسلام سید محسن صفوی، امام جمعه فومن در ادامه اظهار داشت: بقاع متبرکه به عنوان امانتی بین مردم هستند تا مردم به یاد ائمه بیافتند.
امام جمعه فومن، مزار امامزادگان را مصداق شعائر الهی دانست و گفت: مردم ولایتمدار و شیعه در این منطقه و همه مناطق گیلان به بقاع متبرکه علاقه وافر دارند و روحشان به این بقاع وابسته است.
وی با بیان اینکه مردم گیلان مزار امامزادگان، این امانات الهی را به خوبی نگهداری کردند، اعلام کرد: مردم گیلان در عمل و در میدان ولایت مداری ثابت کردند قومی نیستند که کفران نعمت کنند.
صفوی خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه را طبق روایات اسلامی شافیان محشر می‌دانیم.
وی اظهار داشت: احترام به ذریه پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) باعث برخورداری از شفاعت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) می شود.
امام جمعه فومن اذعان کرد: از مصادیق احترام به ذریه پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم)، تلاش برای آبادانی بقاع متبرکه است.
وی با تاکید بر اینکه احترام به مزار امامزادگان احترام به پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) است، است، افزود: از برکات انقلاب است که مردم به سمت معنویت متمایل هستند.
حجت الاسلام صفوی به موقعیت ویژه منطقه کلرم اشاره کرد و گفت: این منطقه محل عبور مسافران بسیاری است و رسیدگی به خدمات رفاهی در امامزاده عبدالله(سلام الله علیه) به رونق بیشتر منطقه کمک می‌کند.
مهندس خلیل بهروزی فر نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ، گفت: امام زاده عبدالله کلرم، قطب گردشگری مذهبی در فومن است.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در همه فصول شاهد حضور مسافران و گردشگران در این منطقه هستیم.
وی با قدردانی از کمک خیران و اداره اوقاف فومن برای بهسازی فضای داخلی امامزاده، گفت: روحیه معنویت گرایی و خیرخوانه در جامعه ما همچنان زنده و پویاست.
محمدرضا محسنی، فرماندار فومن نیز در این مراسم گفت: در بنای اماکن مذهبی و مساجد بیشتر مشارکت مردم، کمک رسان به حل مسئله است چون کار ساخت مساجد کار دلی است.
وی اظهار داشت: از محل اعتبارات عمرانی امسال، سرویس بهداشتی آستان امامزاده عبدالله کلرم تکمیل می‌شود.