بزرگان استان شرایط را برای حضور حداکثری فرزندان این شهر فراهم نمایند
بزرگان استان شرایط را برای حضور حداکثری فرزندان این شهر فراهم نمایند
برای تسویه‌حساب‌های سیاسی حق نداریم کاری کنیم که به نفع نظام و کشور نباشد
گیرا آنلاین-احمد رمضانپور نرگسی ریاست شورای شهر رشت در یکصد و نود و هفتمین جلسه علنی شورا، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تسلیت سالروز شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)، گفت: در روایات صادق آمده است شب ۲۳ رمضان شبی است که مؤمنین و مؤمناتی که خداوند را ولی خود گرفته‌اند را پرونده اعمال آنان امضا خواهد شد.
وی ادامه داد: خوش به حال آنانی که به این درجه نائل شوند. بنده معتقدم روزه تنها گرسنگی نیست و تمام اعضای بدن باید روزه باشد، گوش و چشم و زبان ما نیز باید روزه باشد و نباید انسان معصیت کند. امیدوارم مورد الطاف این ماه مبارک قرار گیریم.
رمضانپور با اشاره به سالروز شهادت امیرالمؤمنین علی (ع) گفت: زبان بنده از گفتن در خصوص حضرت امیر (ع) قاصر است. حضرت حافظ بسیار زیبا در خصوص جایگاه ایشان گفته‌اند «سر خدا که عارف سالک به کس نگفت/ در حیرتم که باده‌فروش از کجا شنید» زمانی که پیامبر (ص) به معراج می‌روند، مولا علی (ع) تمام آنچه ایشان در معراج دیده بودند را بازگو می‌کنند و این شعر شرحی بر این موضوع است. 
ریاست شورای شهر رشت افزود: اینکه مردم پس از ۲۵ سال سکوت حضرت امیر (ع) بر در خانه ایشان رفتند و از ایشان درخواست حضور کردند، یعنی انتخاب ایشان نیازی به جلسات سقیفه بنی ساعده نبود، این انسان بزرگ و کامل اما به دست چه کسانی به شهادت می‌رسند؟ به دست کسانی که جز زهد و عبادت و جهاد چیزی در زندگی آنان به چشم نمی‌خورد! خوارج می‌گفتند با وجود قرآن و سنت رسول اکرم (ص) هیچ نیازی به هیچ فرد و هیچ‌کسی نیست، حتی اگر آن چیز عقل باشد یا حتی علی (ع) باشد، آن‌ها می‌گفتند که در قرآن آمده فرمانروایی برای خداوند است و ما از هیچ‌کس حتی علی (ع) و دیگران فرمان نمی‌بریم.
وی اضافه کرد: زمانی که معاویه قرآن به سر نیزه کرد، آن‌ها حضرت علی (ع) را به گردن نهادن به قرآن فراخواندند. این افراد به حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) ضربت زدند، از دل این‌ها افرادی آمدند و واقعه کربلا را ایجاد کردند. ما همواره در تاریخ داشته‌ایم که افرادی به نام اسلام علیه اسلام کار می‌کنند و امروز پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر یک نظام کفر واقعیت‌ها مشخص و معلوم شده است. آن‌هایی که معتقد به ولایت مطلقه فقیه هستند و می‌گویند ولایت‌فقیه تعیین‌کننده است، بدانند که هنوز چند روز از صحبت‌های امام عصر ما نگذشته است، پس این‌همه جفا برای چیست؟ این‌همه برخوردهای غیرقانونی برای چیست؟ بنده با مقامات ارشد استان بر اساس تکلیف شرعی صحبت کرده‌ام و گفته‌ام این را می‌نویسم که تکلیف شرعی آن بر گردن بنده نباشد.
رمضانپور تأکید کرد: شرعاً حق ندارند به‌صرف یک گزارش در مورد یک فرد کاری را در مورد کسی انجام دهند، هیچ مقامی نمی‌تواند در برابر قانون بایستد، وقتی مواردی در شورای شهر مصوب می‌شود و اختیاراتی به شهرداری داده می‌شود و شهردار آن را به رئیس شورا تفویض اختیار می‌کند و هیئت تطبیق که برای ما به‌منزله شورای نگهبان است تائید می‌کند، کسی حق ندارد به آن خدشه وارد کند، بنده تأکید می‌کنم که هیئت نظارت به سخنان مقام معظم رهبری گوش فرا دهند، این‌ها مشارکت حداکثری را می‌آورند. برای تسویه‌حساب‌های سیاسی حق نداریم کاری کنیم که به نفع نظام و کشور نباشد.
رئیس شورای شهر رشت تصریح کرد: بزرگان استان شرایط را برای حضور حداکثری فرزندان این شهر فراهم نمایند تا بیانات مقام معظم رهبری اجرایی و عملی شود.
وی همچنین در ادامه جلسه با اشاره به در پیش بودن روز قدس، گفت: این روز در سال ۵۸ با فرمان امام (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس اعلام شد.
  • منبع خبر : روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت