برگزاری همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در رشت
برگزاری همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در رشت
تکریم امام زادگان، پاسداشت راه نورانی ائمه هدی و تعظیم شعائر الهی است.

گیرا آنلاین–  تکریم امام زادگان، پاسداشت راه نورانی ائمه هدی و تعظیم شعائر الهی است.
حجت الاسلام ستار علیزاده امروز در همایش محوری روز ملی تکریم و بزرگداشت امام زادگان در آستان فاطمه اخری(س) رشت با گرامیداشت هفته قضائیه، گفت: رئیس جدید قوه قضائیه از روز انتصاب، امید قضاوت عادلانه و علوی را در ملت ایران زنده کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه با اشاره به وجود ۹۴۰ بقعه متبرکه و مزار شریف امام زادگان در گیلان، اظهار داشت: مزار امام زادگان در گیلان نشان هویت دینی و ولایی و بیانگر دین مداری و برخورداری از فرهنگ علوی در این خطه است.
وی به مزار فاطمه اخری و آقا سید جلال الدین اشرف در گیلان اشاره و خاطرنشان ساخت: هیچ استانی مانند گیلان افتخار میزبانی دو فرزند بلافصل امام موسی کاظم(علیه السلام) را ندارد.
علیزاده، مزار امام زادگان را محل نزول رحمت و برکات الهی دانست و گفت: تکریم امام زادگان، پاسداشت راه نورانی ائمه هدی و تعظیم شعائر الهی است.
وی تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم مزار امامزادگان به ویژه آستان خواهر امام(سلام الله علیه) که نگین درخشان رشت است رونق و آبادانی در خور شان خود را داشته باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه هرچه داریم از این امام زادگان داریم، اظهار کرد: آستان خواهر امام به جایگاه واقعی خودش نرسیده است.
وی افزود: حضور جوانان انقلابی در مزار امام زادگان به ویژه آستان خواهر امام بیش از گذشته شده و حضور هیئت امنا انقلابی در حال رفع کردن مشکلات است.
علیزاده اذعان داشت: بستر خدمتگذاری در آستان امام زادگان فراهم است و هیئت امنا بقاع متبرکه از حضور جوانان در این اماکن مقدس استقبال می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: آستان فاطمه اخری مظلوم است و از همه مسئولان و مردم می‌خواهیم برای رفع این مظلومیت تلاش کنند.
گفتنی است حضور خدام حرم رضوی همراه با مداحی و قرائت صلوات خاصه امام رضا(علیه السلام) از دیگر بخش‌های این مراسم بوده است.