برگزاری همایش آموزشی ترویجی معرفی سبد محصولات کودی در گیلان
برگزاری همایش آموزشی ترویجی معرفی سبد محصولات کودی در گیلان
رشت- همایش آموزشی ترویجی یک روزه معرفی سبد محصولات کودی از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در گیلان برگزار شد.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از مهر حسن همتی در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به حضور ۱۰ تولیدکننده برتر کود غیر تکلیفی اظهار کرد: هدف از برگزاری این نوع همایش‌ها آشنایی کارگزاران و کشاورزان با تولیدکنندگان کود برتر کشور بوده تا بتوانند بدون واسطه محصولات با کیفیت و استاندارد خریداری و به کشاورزان ارائه کنند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان در این همایش به طور مستقیم نظاره گر هستند، افزود: خوشبختاته اینگونه همایش‌های سبد کودی با استقبال خوبی از سوی کشاورزان و کارگزاران همراه است که نتیجه آن حذف واسطه‌ها، قیمت مناسب و توزیع بهتر توسط کارگزاران و همچنین حمایت از تولید داخل می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه استان برای نخستین بار جزو مبادی کشور شده است، گفت: حدود ۳۲ هزار تن کود شیمیایی از کلر و پتاسیم کشورهای اوراسیا بخصوص بلاروس به انزلی وارد شده و تا امروز حدود سه فروند از آن تخلیه شده است.

نعمتی با بیان اینکه گیلان به عنوان مبادی به سایر استان‌ها حمل کود را انجام می‌دهد، ادامه داد: این موضوع از لحاظ اقتصادی و اشتغال برای گیلان بسیار حائز اهمیت و مفید می‌باشد و امیدواریم در این راستا بتوانیم گامی مؤثر برای بهبود کشاورزی و کشاورزان برداریم.