برگزاری نخستین همایش ملی پژوهشی «حمل و نقل» با موضوع حمل و نقل و ترافیک در رشت
برگزاری نخستین همایش ملی پژوهشی «حمل و نقل» با موضوع حمل و نقل و ترافیک در رشت
یکی از بزرگترین دغدغه مدیریت شهری حمل و نقل و ترافیک شهر به شمار می‌رود.

گیرا آنلاین_ رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت بعد از ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری که با اصحاب رسانه در ساختمان شورا برگزار شد از برگزاری نخستین همایش پژوهشی حمل و نقل و ترافیک خبر داد و گفت: از مهم‌ترین دغدغه‌های شورای ششم موضوع حمل و نقل و حل ترافیک شهر است.

مسعود عباس نژاد با تاکید بر اینکه شورای شهر رشت طی فراخوانی از همه صاحب نظران، نخبگان، اساتید دانشگاه و پژوهشگران خواسته برای برطرف کردن ترافیک این شهر ایده‌ها خود را ارائه دهند، اضافه کرد: به دنبال این هستیم تا با استفاده از این ظرفیت‌ها در کوتاه‌ترین زمان مشکل ترافیک رشت حل شود.
وی با بیان اینکه تلاش شده برای بر طرف کردن این مشکلات از ظرفیت نخبگان، اساتید این حوزه استفاده کنیم، افزود: یکی از بزرگترین دغدغه مدیریت شهری حمل و نقل و ترافیک شهر به شمار می‌رود.
عباس نژاد با اشاره به اینکه دادن مجوز و ساخت و ساز مجتمع‌های بزرگ در خیابان‌های پر رفت و آمد یکی از بزرگترین اشتباهات در حوزه مدیریت شهری است، تصریح کرد: درجه کیفیت آسفالت رشت نیز با یک شهر گرمسیری باید تفاوت داشته باشد.
رشت با معضل ترافیک مواجه است
در ادامه نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت نیز با بیان اینکه با کار اصولی و علمی در این حوزه می‌توان از حیف و میل شدن سرمایه ملی جلوگیری کرد، افزود: این نوع همایش‌ها به ویژه در حوزه مدیریت شهری باید در دستور کار قرار گیرد.
نوری هریس با اشاره به نقش رسانه در فرهنگ سازی و تشویق مردم در رعایت حقوق شهروندی، اضافه کرد: امروز رشت با مشکل ترافیک مواجه است و در این میان مشاغل پر ترافیک بدون وجود نظارت در مناطق پر رفت و آمد شهر ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه احداث فروشگاه‌ها و مجتمع‌های پر رفت و آمد در مرکز شهر از دیگر مشکلات است، گفت: رشت پر تراکم ترین شهر کشور به شمار می‌رود و برای شهری اینکه این حجم تراکم دارد مشکل ترافیک مشکل ساز است.
نوری هریس با اشاره به برگزاری نخستین همایش پژوهشی حمل و نقل از سوی شورای شهر رشت، افزود: در فراخوان برای همایش از نخبگان خواسته شد بود ایده‌های خود را در قالب مقاله با موضوع مشکلات ترافیکی به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
وی اضافه کرد :۶۳ اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده که ۵۱ مورد پذیرفته و از این تعداد ۱۸ مورد انتخاب شده تا ارائه شود.