برگزاری مسابقه هنری منطقه ای توسط برنامه محیط زیست سازمان ملل ( یونپ)
برگزاری مسابقه هنری منطقه ای توسط برنامه محیط زیست سازمان ملل ( یونپ)
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان،
گیرا آنلاین-مسابقه بزرگ هنری ویژه هنرمندان عکاسی، نقاشی وطراح گرافیک در سطح منطقه آسیا و اقیانوسیه و در دو رده سنی زیر ۱۴ سال و بالای ۱۵ سال با هدف ترویج ارتباط بین حفاظت از لایه ازن و تغییر اقلیم برگزار می شود.

 این مسابقه توسط برنامه محیط زیست سازمان ملل(یونپ) با همکاری دفاتر ملی اوزن کشورهای عضو، با هدف آگاهی رسانی در خصوص اهمیت حفاظت از لایه اوزن برای موجودات کره زمین و تداوم حمایت عمومی مردم برای عدم استفاده از مواد مخرب لایه اوزن و حذف گازهای گلخانه ای هیدروفلرو کربن ها  (HFC )انجام می شود.
هنرمندان عکاسی، نقاشی وطراح گرافیک می توانند در این مسابقه بین المللی شرکت کنند که مسابقه طراحی گرافیکی شامل طرح های دیجیتالی و کامپیوتری است و در بخش عکاسی هم ایجاد تغییرات جزئی مانند تغییر روشنایی، وضوح و نور مجاز خواهد بود.
محتوای این آثار بایستی دستاوردها، اقدامات و منافع حاصل از کنوانسیون وین، پروتکل مونترال و الحاقیه های آن برای حفاظت از لایه اوزن و تغییرات اقلیمی و نیز شعار روز جهانی اوزن ۲۰۲۱ باشد.
مسابقه در دو گروه سنی زیر برگزار می شود :
-گروه نوجوانان : افرادی  که تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰  (۱۶ سپتامبر ۲۰۲۱) حداکثر ۱۴ سال تمام داشته باشند
-گروه عمومی : افرادی که بعد از ۲۵  شهریور ۱۴۰۰  (۱۶ سپتامبر ۲۰۲۱)بیش از  ۱۵ سال داشته باشند
هنرمندان استان گیلان می توانند آثار خود را تا ۱۱  فروردین  ۱۴۰۱ به آدرس رشت – بلوار رسالت –جنب صداوسیمای مرکز گیلان – معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان  کدپستی  ۴۱۸۵۷۱۳۱۵۹ تحویل دهند.
مراسم پایانی این مسابقه  ۲۵شهریور  ۱۴۰۱ به مناسبت روز جهانی اوزن توسط یونپ برگزار می شود.