برگزاری مرحله کشوری مسابقات تفسیر عمومی قرآن کریم در گیلان
برگزاری مرحله کشوری مسابقات تفسیر عمومی قرآن کریم در گیلان
مرحله کشوری مسابقات تفسیر عمومی قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز برگزار شد.

گیرا آنلاینرئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: مرحله کشوری مسابقات تفسیر عمومی قرآن کریم صبح امروز، پنجشنبه ۲۵ آذر همزمان با سراسر کشور در سالن آموزش اداره کل اوقاف گیلان برگزار شد.
محمد مهدی قربانیان گفت: مهدی ربیعی از رشت و غلامرضا خداداد از فومن، نمایندگان گیلان در بخش برادران و مژگان نجفی اصلی از آستانه اشرفیه و نسیم سالاری از رشت نمایندگان استان در بخش خواهران بودند.
وی در خصوص منابع این دوره از مسابقات تفسیر قرآن کریم، گفت: سوالات این مرحله از سوره های مبارکه نور و مومنون از تفسیر شریف نمونه و صفوه التفاسیر ویژه اهل سنت طرح شده است.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه در مرحله شهرستانی مسابقات تفسیر قرآن کریم گیلان ۳۰۰ نفر شرکت کردند، افزود: از این افراد ۵۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند که پس از برگزاری آزمون در ۱۱ مهر، چهار نفر از گیلان به مرحله کشوری مسابقات تفسیر معرفی شدند.
وی خاطرنشان کرد: مرحله شهرستانی و استانی مسابقات تفسیر عمومی قرآن کریم به صورت غیر حضوری و پاسخ به سوالات چهار گزینه ای و مرحله کشوری به صورت حضوری و پاسخ به سوالات چهار گزینه ای و تشریحی برگزار شد.
قربانیان تصریح کرد: نظر به اهمیت تدبر و تفکر در آیات قرآن کریم، برگزاری مسابقات تفسیر قرآن کریم می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌های جذب اقشار مختلف جامعه به انس با کلام وحی و آشنایی با مفاهیم عمیق قرآن کریم باشد.