برگزاری مانور مدیریت بحران در آبفای گیلان همزمان با هفته پدافند غیرعامل
برگزاری مانور مدیریت بحران در آبفای گیلان همزمان با هفته پدافند غیرعامل
همزمان با هفته پدافند غیرعامل مانور آمادگی مقابله با حوادث در آبفای گیلان با نظارت مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استانداری گیلان برگزار شد

گیرا آنلاین – همزمان با هفته پدافند غیرعامل، تمرینات شبیه سازی اتفاقات و حوادث در آبفای گیلان اجرا و مورد ارزیابی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استانداری گیلان قرار گرفت.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با تأکید بر اینکه اجرای این مانورها، آماده سازی برای مقابله با حوادث است تصریح کرد: ایران کشور حادثه خیزی است و باید آمادگی داشته باشیم از امکانات و تجهیزات به نحو مطلوب استفاده نمائیم و نقاط قوت و ضعف در این مانورها شناسایی شود.

وی با بیان اینکه شبیه سازی این اتفاقات در مناطق مختلف و تمرین همکاران برای مقابله با آن باعث افزایش سطح آمادگی کارکنان می شود افزود: در صورت بروز حوادث واقعی و در زمان بحران، اقدامات اصلی به نحو مطلوب و در زمان کمتری انجام می پذیرد که با آموزش و تداوم این مانورها، آمادگی لازم حاصل خواهد شد و نتیجه آن کاهش خسارات به حداقل ممکن و عادی سازی شرایط در کوتاهترین زمان می باشد.

سپس مرادی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به اینکه در ارزیابی ها، برنامه های پیش بینی شده قبل از بحران، اقدامات انجام شده در زمان بحران و پس از آن مورد رصد و ارزیابی قرار می گیرد افزود: هدف از اجرای این برنامه ها، رسیدن به آمادگی کامل در زمان وقوع بحران است تا آسیب ها کاهش یابد.

وی افزود: باید به پیشگیری توجه ویژه داشت و هدف از برگزاری مانور بصورت عملی و فنی، اثربخشی مانور است که بسیار حائز اهمیت است و آبفای گیلان از شرکتهای موفق در اجرای این برنامه ها بوده و در موارد بحران و حوادث شاهد آمادگی و هماهنگی تیم اجرایی این شرکت بودیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استانداری گیلان، آمادگی و هماهنگی تیم اجرایی شرکت ها در مقابله با بحران ها و بروز حوادث را بسیار حائز اهمیت دانست که منجر به سرعت بخشیدن به رفع حوادث و کاهش آسیب ها می شود.