برگزاری كارگاه آموزشي آشنايی با پرندگان مهاجر در سلکه ، به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر
برگزاری كارگاه آموزشي آشنايی با پرندگان مهاجر در سلکه ، به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر
به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر ، کارگاه آموزشي آشنايی با پرندگان مهاجر در پناهگاه حیات وحش سلکه شهرستان صومعه سرا برگزار شد .

گیرا آنلاین- به گزارش روابط عمومی و امور رسانه  حفاظت محيط زيست گیلان، به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر و با شعار “بخاطر پرنده ها شبها نورچراغها را کم کنید” كارگاه آموزشی آشنایی با پرندگان مهاجر ،  ویژه دانش آموزان پایه یازدهم دبیرستان فاطمه زهرا (س) صومعه سرا برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی ، شركت كنندگان با پرندگان مهاجر و جنبه های گوناگون آن، زندگی پرندگان و رفتارها، عادات و نظام حاكم بر زندگی آنها، برخي پرندگان مهاجر گیلان و زيستگاه های آنها، آشنا شدند.
در ابتدا اصغر آزاد، رییس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان صومعه سرا مطالبی در خصوص عملكرد اداره محيط زيست در حوزه شكار و صيد و حفاظت از تنوع زيستی و پرندگان ارائه نمود و دانش آموزان را محيط یاران افتخاري خطاب كرد و ضمن اعلام آمادگی جهت توسعه همكاری های آموزشی با آموزش وپرورش و کانون پرورش فکری ، بر مشاركت بیشتر دانش آموزان در حفاظت بهتر از محيط زيست تاكيد نمود.
سپس مدرس كارگاه، دکتر عباس عاشوری، پرنده شناس و رییس اداره حفاظت و احیا تالاب های محیط زیست گیلان  مطالب خود را در خصوص پرندگان مهاجر  ارائه نمود و تبادل نظر بين شركت كنندگان و مدرس صورت گرفت.
وی مطالبی در خصوص تعدادی از پرندگان مهاجر گیلان شامل،  زمان و مكان مهاجرت پرندگان، زمان و مكان جفت گيري و تخم گذاري پرندگان، مكان های توليد مثل و لانه سازی پرندگان،  رفتار ها و تغييرات ظاهری پرندگان در فصل توليدمثل، مشخصات و نشانه هاي خاص پرندگان و همچنين اسامی بومی و محلی اين پرندگان ، ارائه نمود‌ كه مورد استقبال بسيار خوب شركت كنندگان قرار گرفت و جذابيت موضوع باعث مشاركت و تبادل نظر شركت كنندگان در بحث و گفتگو پيرامون پرندگان شد.

در ادامه كارگاه، علی اصغر روشنی، رييس  اداره روابط عمومی و اموررسانه محیط زیست گیلان، ضمن تشكر از بانيان، با تشريح وابستگی همه ما  به طبيعت  بر لزوم افزايش آگاهی ها و اطلاعات تخصصی دانش آموزان در زمينه مباحث پايه ای محيط زيست از جمله: آب، خاک ، هوا، تنوع زيستی تاكيد و از برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست  استان جهت دانش افزايی محيط زيستی مخاطبان خبر داد.
لازم به ذكر است كه در ادامه دانش آموزان بشکل تجریه محور با استفاده از دوربین دوچشمی در برج پرنده نگری و  پیاده راه چوبی به پرنده نگری و بازدید از پناهگاه حیات وحش سلکه پرداختند.