برگزاری ضیافت افطاری هیات انجمن ورزش‌های رزمی استان گیلان
برگزاری ضیافت افطاری هیات انجمن ورزش‌های رزمی استان گیلان
ضیافت افطاری هیات انجمن ورزش‌های رزمی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از خبرگزاری برنا ؛ ضیافت افطاری باشکوهی توسط هیات انجمن ورزش‌های رزمی گیلان با حضور موسی فکور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، جهانبخش آرمان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان، معاونان اداره کل ورزش و جوانان استان، روسای ادارات ورزش شهرستان‌ها، محمد حسین واثق کارگرنیا ریاست شورای اسلامی شهر رشت، شمس شفیعی عضو شورای اسلامی شهر رشت، یاسر محجوب ریاست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، دارا حکیمی رئیس شورای عالی فدراسیون ورزش‌های رزمی، پیشکسوتان، ارکان هیات، مربیان، قهرمانان و ورزشکاران رزمی در هتل بزرگ گیلان برگزار شد.

مسعود علیپور ریاست هیات انجمن ورزش‌های رزمی استان گیلان در این مراسم ضمن تبریک سال ۱۴۰۳ و قبولی طاعات و عبادات حاضرین با ارائه گزارش عملکرد این هیات در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: هیات انجمن ورزش‌های رزمی استان گیلان در سال ۱۴۰۲ به طور میانگین ۸۸ رویداد برگزار کرد. میزبان سه تورنمنت بین المللی، سه مسابقه قهرمانی کشور، سه مسابقه قهرمانی کشور در بخش بانوان،۱۳ رویداد و مسابقات استانی در بخش آقایان،۱۶ رویداد و مسابقات در بخش بانوان و ۱۳ رویداد فرهنگی، اجتماعی، شرکت در راهپیمایی و …، اعزام بانوان به مسابقات قهرمانی کشور ۱۳ مورد و ۱۷ مورد اعزام به مسابقات قهرمانی کشور در بخش آقایان در سال ۱۴۰۲ صورت پذیرفت.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیر کل ورزش و جوانان گیلان گفت: تمامی این اتفاقات ممکن و میسر نمی‌شد مگر با تلاش تک تک عزیزان و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان و همچنین فدراسیون انجمن ورزش‌های رزمی که این رخداد‌های مهم را محقق کردند.

علیپور با اشاره به دغدغه‌های جامعه رزمی گیلان بیان کرد: برای احداث خانه رزمی ۳ میلیارد تومان توسط مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان اعتبار تعیین شده است و درخواست این اعتبار و مکاتبه آن به استاندار محترم گیلان صورت گرفته تا پس از ۳۰ سال هیات انجمن ورزش‌های رزمی با قهرمانان و ستارگانی که رشته‌های رزمی در سطح ملی و بین المللی داشته، بتواند پایگاهی اختصاصی برای ورزشکاران این رشته‌ها داشته باشد و جا دارد که از جناب آقای آرمان تشکر و قدردانی نمایم.

وی ادامه داد: درخواست بنده از مدیر کل محترم که همواره به دنبال رشد و توسعه ورزش و زیر ساخت‌های ورزشی استان هستند این است که مبلغ اعتبار معین شده به ۵ میلیارد تومان افزایش یابد تا پروژه تکمیل و به اتمام برسد.

رئیس هیات انجمن ورزش‌های رزمی گیلان ضمن قدردانی از زحمات روسای اسبق هیات گفت: زمانی که بنده مسوولیت هیات انجمن ورزش‌های رزمی استان را بر عهده گرفتم، ۱۵ سبک در گیلان فعال بود، اما اکنون بالغ بر ۷۲ سبک و انجمن از ۱۲۶ سبک و انجمنی که زیر نظر فدراسیون قرار دارد در استان گیلان فعال است. ۱۲ هزار ورزشکار شناسنامه دار در این هیات داریم که بیمه ورزشی پرداخت می‌کنند که آمار قابل توجهی است و نشان از علاقه و کوشش عزیزان رشته‌های رزمی به سبک‌های مختلف است که علی رغم بی مهری‌هایی که به رشته‌های رزمی می‌شود باز هم به این ورزش‌ها می‌پردازند و به رشته خود وفادارند.

علیپور ضمن قدردانی از مدیریت شهری، ریاست و اعضای شورای شهر گفت: همواره لطف این عزیزان شامل حال هیات شده است و انتظار داریم در سال ۱۴۰۳ نیز، به رشد و گسترش ورزش در بعد شهری نگاه ویژه تری داشته باشند. چون ورزش یک مقوله اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و … است و در اتفاقاتی که در سال گذشته بوجود آمد ما توجه مان به سمت دیگری معطوف شد و از ورزش، قهرمانان و مدال آوران غافل شدیم، که البته الحمدالله با هوشمندی که صورت گرفت هیات انجمن ورزش‌های رزمی استان در آن ایام هیچگونه چالشی در حوزه اجتماعی نداشت و در بزنگاه هوشمندانه عمل شد.

وی با اشاره به ضرورت قانومند بودن اعزام‌ها و مسابقات سبک‌های مختلف رزمی خاطر نشان کرد: هیات انجمن ورزش‌های رزمی با توجه به جایگاه حقوقی، فنی و اداری خود با آن دسته از نمایندگان و روسای سبکی که خارج از مدار قانون فعالیت می‌کنند، قاطعانه برخورد می‌کند و به تمامی روسا و نمایندگان سبک نیز تاکید می‌کنم در خصوص اعزام ورزشکار به مسابقات برون مرزی دقت لازم را داشته باشند، اگر هر مسابقه‌ای از مسیر فدراسیون رزمی و اداره کل ورزش نباشد آن مسابقه فاقد مجوز و هیچ گونه جایگاهی برای ورزشکار ندارد.

وی در پایان گفت: امیدوارم که سال ۱۴۰۳ سرشار از موفقیت‌ها و افتخارات برای ورزشکاران استان گیلان باشد.

ارتقای جایگاه هیات انجمن ورزش‌های رزمی گیلان به رتبه سوم هیات‌های استانی

دارا حکیمی رئیس شورای عالی فدراسیون انجمن ورزش‌های رزمی نیز در این مراسم با بیان اینکه جایگاه ورزش‌های رزمی استان گیلان همواره در کشور جایگاه رفیعی بوده است، اظهار داشت: قهرمانان، مربیان و ورزشکاران بنامی در رشته‌های رزمی در تیم‌های ملی، و سطح ملی مشغول به فعالیت بودند و هنوز بسیاری از این عزیزان به فعالیت می‌پردازند و مدیرانی نیز از بین جامعه رزمی در فدراسیون صاحب منصب بودند.

وی افزود: بسیاری از روسای سبک‌های رزمی گیلانی بودند و قدرت در رشته‌های رزمی به دست ورزشکاران گیلانی بود و در حد بضاعت در آن دوره‌ها، رشته‌های رزمی گیلان در سطح ملی و تیم ملی فعال بودند.

حکیمی با اشاره به حضور ۲۲ ساله خود به عنوان ریاست اسبق انجمن ورزش‌های رزمی گیلان و همچنین با اشاره به آمار کنونی فدراسیون اضافه کرد: با توجه به تمامی فعالیت‌هایی که صورت می‌گرفت گیلان در جایگاه ۱۴ ورزش‌های رزمی در کشور قرار داشت، اما در طی دوره سه ساله ریاست جناب آقای علیپور بر هیات انجمن ورزش‌های رزمی گیلان شاهد هستیم که ایشان بدون هیچ پشتوانه و حمایتی و با تلاش‌های مثمر ثمر توانسته اند جایگاه گیلان را به رتبه سوم در بین هیات‌های استانی ارتقاء بخشند و جا دارد که از ایشان تشکر و قدردانی نمایم که با برگزاری رویداد‌ها، میزبانی مسابقات و دوره‌های آموزشی توانسته اند گیلان را به جایگاه واقعی خود برسانند.

حکیمی اذعان داشت: در هر یک از ورزش‌های رزمی قهرمانان و مربیان صاحب نامی داریم و پیشکسوتان این رشته‌ها در گیلان زبانزد ملی و بین المللی هستند و امیدواریم که ورزشکاران رزمی گیلان بتوانند در میادین ملی و بین المللی افتخارآفرین باشند.

شایان ذکر است از قهرمانان مدال آور در میادین ملی و بین المللی که در سال ۱۴۰۲ برای هیات انجمن ورزش‌های رزمی گیلان کسب افتخار کردند و همچنین روسای هیات‌های شهرستانی، داوران، مربیان و بانوان ورزشکار و فعال ورزش‌های رزمی استان با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، مدیر کل ورزش و جوانان گیلان و ریاست هیات تجلیل گردید.