برگزاری سومین دوره مسابقات صعود و فرود دستگاههای امدادی استان گیلان
برگزاری سومین دوره مسابقات صعود و فرود دستگاههای امدادی استان گیلان
صبح امروز مسابقات صعود و فرود از ارتفاع (یومار کشی) به میزبانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت و با حضور تیم هایی از نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، هیات کوهنوردی و سازمان آتش نشانی در برج عملیاتی ورزشی ایستگاه سه سازمان آتش نشانی برگزار گردید.

گیرا آنلاین– صبح امروز مسابقات صعود و فرود از ارتفاع (یومار کشی) به میزبانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت و با حضور تیم هایی از نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، هیات کوهنوردی و سازمان آتش نشانی در برج عملیاتی ورزشی ایستگاه سه سازمان آتش نشانی برگزار گردید.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – صبح امروز سومین دوره مسابقات صعود و فرود از ارتفاع با حضور مجید عزیزی، سید حسین رضویان، نادر حسینی، سید شمس شفیعی، مسعود عباس نژاد و رضا عاشری از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، سرهنگ باباپور فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی استان گیلان، گچکار معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گیلان، سلیمی مسئول جمعیت هلال احمر شهرستان رشت، مومنی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت و جمعی از مدیران شهری و آتش نشانان مرکز استان برگزار شد.

شفیعی، عضو شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم اظهار کرد: سرعت عمل آتش نشانان در اعزام به عملیات و امدادرسانی به شهروندان قابل تحسین است‌.

سید شمس شفیعی افزود: برگزاری چنین مسابقاتی باعث افزایش روحیه و سنجش آمادگی آتش نشانان در ماموریتها خواهد شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را حفظ آمادگی و ارتقای کیفیت توانمندی آتش نشانان در حوادث و ساختمانهای بلند مرتبه و همچنین سنجش میزان توانایی و آمادگی امدادگران عنوان کرد و گفت: این مسابقات با حضور ۱۲ تیم بین دستگاههای امدادی استان گیلان، جمعیت هلال احمر استان گیلان، یگان ویژه ناجا، هیئت کوهنوردی استان گیلان و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت به منظور هم افزایی و افزایش هماهنگی نیروهای امدادی استان در مأموریت عملیاتی مشترک برگزار گردید.

شهرام مومنی اذعان داشت: قصد داریم در این مسابقات تحرک و پویایی امدادگران را افزایش داده تا با سرعت عمل بیشتر و استفاده بهینه از تجهیزات و مهارتهای شخصی در کمترین زمان ممکن بتوانند عملیات صعود و فرود را براحتی پشت سر گذارند.

گفتنی است که این مسابقات با حضور شش تیم از سازمان آتش نشانی، سه تیم از یگان ویژه ناجا، دو تیم از جمعیت هلال احمر استان گیلان و یک تیم از هیئت کوهنوردی استان گیلان برگزار شد که تیمهای الف و د آتش نشانی به ترتیب مقامهای اول و دوم و جمعیت هلال احمر استان گیلان مقام سوم را کسب کردند.