برگزاری رویداد ملی گوهرشاد مناطق آزاد در منطقه آزاد انزلی
برگزاری رویداد ملی گوهرشاد مناطق آزاد در منطقه آزاد انزلی
کاظمیان با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی میزبان رویداد ملی گوهرشاد است گفت: این رویداد از ۲۰ تیر به مدت یک هفته تا ۲۷ تیر ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش گیرا آنلاین صبح امروز سه شنبه مهدی کاظمیان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و سخنگوی منطقه آزاد انزلی در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد :رویداد ملی گوهرشاد همزمان با برنامه ریزی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و همکاری سازمان‌های مناطق آزاد انزلی، ارس، ماکو، چابهار، قشم، کیش و اروند، از ۲۰ تیر به مدت یک هفته تا ۲۷ تیر ماه سال جاری برگزار می شود.

مدیر روابط عمومی منطقه آزاد انزلی گفت: این رویداد فرهنگی با حضور نخبگان دانشگاهی و حوزوی، هنرمندان و بازیگران سینما و تلویزیون، فعالان مردمی و عموم مردم در راستای اشاعه حجاب و  با به کارگیری ابزارهای فرهنگی و هنری متناسب با رده‌های سنی مختلف  اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های این رویداد مهم گفت: اجرای نشست‌های تخصصی با حضور اساتید و کارشناسان، برگزاری غرفه‌های نمایشگاهی با عرضه تولیدات مد و لباس با حضور تولید کنندگان برتر و شرکت‌های دانش بنیان ،همایش بزرگ زیست عفیفانه و نشست تخصصی بررسی ابعاد و الزامات راه اندازی  تعاونی، صنف و صندوق حجاب و عفاف با حضور دکتر انیسه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، نشست تخصصی تعیین شاخص های عفاف و حجاب برای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان با حضور “سیدمحمدصالح هاشمی‌ گلپایگانی” دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، اکران فیلم هناس( برداشتی از زندگی شهید داریوش رضایی نژاد)با حضور عوامل و بازیگران فیلم، تقدیر از بانوان محجبه فعال در زمینه های مختلف، برگزاری سخنرانی و کارگاه های آموزشی، از جمله برنامه های رویداد ملی فرهنگی گوهرشاد است.

مهدی کاظمیان افزود: برپایی مسابقات متنوع و فعالیت‌های فرهنگی در سطح سواحل، حضور در برنامه‌های صداوسیمای مراکز استان و برگزاری نشست‌های خبری با حضور کارشناسان مربوطه و تولید محتوا دیداری و شنیداری و توزیع در فضای عمومی جامعه از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

سخنگوی منطقه آزاد انزلی هدف از این  رویداد را  تغییر نگاه به مناطق آزاد از بنگاه‌های اقتصادی به رویکرد فرهنگی و اقتصادی دانست و عنوان کرد: مناطق آزاد رویکرد جدیدی را در پیش گرفته و به این نتیجه رسیده اند که پایه و اساس هر فعالیت اقتصادی باید بر مبنای فرهنگ انجام شود. شاید در این زمینه غفلت هایی صورت گرفته اما با این رویکرد نو حوزه فرهنگ همپای و پیشگام حوزه اقتصاد حرکت خواهد کرد و به این ترتیب برنامه های فرهنگی بیشتری در منطقه آزاد انزلی شاهد خواهیم بود.

مدیر روابط عمومی منطقه آزاد انزلی در پایان این نشست از نقش موثر رسانه ها در توسعه مناطق آزاد انزلی یاد کرد  و گفت : انتظار داریم همراهی رسانه ها را همواره در این مسیر داشته باشیم .

  • نویسنده : صدف نصیری طولازدهی