برگزاری دومین سالانه شهر خلاق رشت با حضور شهرهای خلاق کشور
برگزاری دومین سالانه شهر خلاق رشت با حضور شهرهای خلاق کشور
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به برگزاری دومین سالانه شهر خلاق رشت گفت: این‌ همایش در تیرماه و با حضور شهرهای خلاق کشور به میزبانی رشت برگزار می شود.

گیرا آنلاین– به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با قدر دانی از حضور اصحاب رسانه به منظور پوشش اخبار حوزه مدیریت شهری اظهار کرد: رسانه ها همواره همراه مسئولین در ارائه خدمات مطلوبتر به مردم فهیم هستند.

وی به سوم خرداد مصادف با آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: یاد و خاطره جمیع شهدا بالاخص شهدای آزاد سازی خرمشهر و در راس آنان شهید گرانقدر محمد جهان آرا که در آزاد سازی خرمشهر نقش بسیار مهمی ایفا کردند را گرامی می داریم.

کارگرنیا با اشاره به چهارم خرداد روز بزرگداشت امامزادگان تصریح کرد: یقینا وجود آرامگاه مبارک امامزادگان در خاک ایران زمین و همچنین شهر رشت موجب خیرات و برکات فراوان شده است و مردمان دیار میرزا کوچک جنگلی همچون دیگر ملت بزرگ ایران اسلامی با درک عمیق و نگاه معنوی همواره با حضور در این بقعه های متبرکه به دعا و نیایش و آرامش دست پیدا می‌کنند .
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با تبریک پیشاپیش میلاد امام رضا (ع) بیان کرد:
دهم خرداد مصادف با یازدهم ذی القعده مصادف با سالروز ولادت هشتمین پیشوای مسلمانان جهان امام رضا (ع) است که بارگاه ملکوتی شان در شهر مشهد مامن و موجب آرامش تمامی عاشقان و دوستداران اهل بیت (ع) است و پیشاپیش این میلاد با سعادت را محضر تمامی دوستداران اهل بیت (ع) تبریک عرض می کنم.
خواهر خواندگی رشت و طالقان

کارگرنیا به دعوت فرماندار شهرستان طالقان از اعضای شورا و شهردار رشت به منظور حضور در یکصد و چهارمین سالروز شهادت دکتر ابراهیم حشمت طبیب مجاهد نهضت جنگل اشاره کرد و گفت : این شخصیت عالیقدر در کنار سردار بزرگ استکبار ستیز شهید میرزا کوچک خان جنگلی برای کوتاه کردن دست مستکبرین تلاش های فراوانی انجام داد و اعضای شورا و شهردار رشت با حضور در مراسم سالروز شهادت دکتر حشمت نسبت به مجاهدت های این شخصیت در طالقان ادای احترام کردند و با توجه به اشتراکات فرهنگی ، اجتماعی و .. پیمان خواهر خواندگی ما بین رشت و طالقان نیز منعقد شد.
وی با اشاره به برگزاری دومین سالانه شهر خلاق خوراک رشت افزود: این همایش در تیر ماه سال جاری با هدف برخورداری بیشتر از این برند و با حضور شهرهای خلاق سراسر کشور به میزبانی رشت برگزار می شود و امیدواریم با چنین اقداماتی عنوان رشت شهر خلاق خوراک یونسکو بیشتر معرفی و عواید اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن شامل حال شهروندان شریف رشت شود.
حضور شهرداران مناطق دو و سه رشت به منظور پاسخگویی در صحن شورا

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با بیان اینکه در جلسه هفته آتی صحن شورا ، شهرداران مناطق دو و سه رشت در صحنه حضور پیدا می کنند تصریح کرد: شورا بابت احداث سرویس بهداشتی در منطقه دو مصوبه داده است اما هنوز اقدام مشخصی در این باره از سوی شهرداری منطقه مشاهده نشده است و همچنین وضعیت نامطلوب کف پوش بازار رشت که در محدوده منطقه دو شهرداری رشت قرار دارد ، علت دعوت از شهردار منطقه به صحن شورا به منظور پاسخگویی است.

کارگرنیا به دعوت از شهردار منطقه سه در صحن شورا اشاره کرد و گفت : دومین سالانه شهر خلاق خوراک رشت را پیش رو داریم و با توجه به اینکه شورا پیشتر از این درباره احداث بازارچه خوراک مصوبه مورد نیاز را صادر و ابلاغ کرده بود ،تا کنون در این باره اقدامی انجام نشده است.
رفع مشکل املاک نسقی رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه املاک نسقی همچنان با مشکلاتی مواجه هستند اظهار کرد: در در برخی از روند ساخت و سازها شاهد اقداماتی هستیم که نیازمند ورود و توجه شهرداران مناطق رشت است.

حسن کریمی کرنق با بیان اینکه مدیران شهرداری رشت باید در حوزه ساخت و سازها تمام موارد را بررسی کنند افزود: برخی از افراد سودجو به دنبال برخی از اقدامات هستند که باید با آنان برخورد شود.

وی با انتقاد از عدم احداث سرویس های بهداشتی در رشت بیان کرد : شورا به منطور تسریع بخشیدن به احداث سرویس های بهداشتی با لایحه ترک تشریفات موافقت کرد و نهایت همکاری را با شهرداری پیرامون تسریع بخشیدن به این موضوع انجام داد ، اما متاسفانه اقدامی مشاهده نشده است.