برگزاری دوازدهمین همایش ملی سوختگی کشور در گیلان
برگزاری دوازدهمین همایش ملی سوختگی کشور در گیلان
دوازدهمین همایش ملی سوختگی کشور در گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از پایگاه خبری گیل اِبراز دکتر محمدرضا مبین روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دوازدهمین همایش ملی سوختگی کشور با عنوان « سوختگی و پزشکی بازساختی و سلولی» سوم و چهارم خرداد ماه سال آینده در گیلان در مجموعه زیباکنار برگزار می‌شود.

دبیر علمی سوختگی کشور در ابتدای این نشست اظهار کرد: مجموعه ما که شامل قطب جامع سوختگی کشور، مرکز تحقیقات سوختگی و پزشکی باز ساختی و مرکز رشد بالینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشد، با هدف گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی و در راستای پیشگیری، درمان و بازتوانی بیماران سوختگی، بررسی عوارض سوختگی و بیماری های وابسته، تاکنون فعالیت‌ها و تحقیقات متعددی را انجام داده و دریچه های تازه ای را به سوی درمان زخم و سوختگی، گشوده است، که امیدواریم جامعه و به ویژه بیماران سوختگی از نتایج کاربردی آن بهره مند شوند.

وی گفت: همانطور که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مهمترین مسئله کشور را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با تاکید بر این مساله شعار سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد تولید» اعلام کردند، یکی از اهداف مجموعه ما نیز این است که پژوهش و فناوری ها براساس نیازهای جامعه و در مسیر حل مشکلات موجود انجام شوند.

دبیر قطب جامع سوختگی کشور با انتقاد از جزیره‌ای کار کردن سازمان‌ها خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مجموعه ما تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی را برای ما به همراه داشته اما متاسفانه تعامل و همکاری سایر دستگاه ها در استان و کشور با ما کم است و برای فعالیت و توسعه بیشتر کار قطعا به حمایت های بیشتر و به ویژه حمایت های مادی در کنار حمایت های معنوی نیاز داریم.

دکتر محمدرضا مبین، در همین راستا افزود: انتظاری که ما از پارک علم و فناوری استان داریم این است که از حداکثر توان و ظرفیت خود برای کمک به شرکت های دانش بنیان استفاده کند و با سازمان های استان که ردیف بودجه‌ای بیشتری دارند جلسات بیشتری را برای معرفی شرکت ها برگزار کند.

حمایت ویژه آیت الله فلاحتی به افراد نخبه و کارآفرین

دکتر مبین، در ادامه ضمن قدردانی از حمایت‌های آیت الله فلاحتی از از مجموعه‌های دانش بنیان و نخبگان افزود: ایشان همیشه از مجموعه ما حمایت کردند و بارها از مسئولین خواستند تا به دور از شعارزدگی و به صورت عملی به منظور تحقق شعار سال و فرمایشات رهبری تلاش کنند.

کسب عنوان فناور برتر در بیست و چهارمین جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری

نخستین پزشک بالینی کشور که به تازگی از سوی استاندار گیلان در بیست و چهارمین جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری استان گیلان به عنوان فناور برتر معرفی شده است در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته ما با بیش از ۲۵۰ دانشجو و همچنین ۵۰ استاد همکاری مشترک داشتیم. ضمن اینکه با پارک علم و فناوری دانشگاه گیلان، دانشگاه فنی حرفه‌ای ودانشگاه کشاورزی کاری‌های مشترکی برای کارهای پژوهشی محصول محور خواهیم داشت.

وی در خصوص محصولات دانش بنیان قطب جامع سوختگی کشور توضیح داد: پانسمان‌های نوین زیستی برای درمان سوختگی‌های درجه ۲، زخم بستر، دیابت،….و همچنین تغذیه سالم از جمله موضوعاتی است که مجموعه ما در این زمینه تحقیقات انجام می‌دهد.