برگزاری اولین نشست «کارگروه رسانه ای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در استان گیلان
برگزاری اولین نشست «کارگروه رسانه ای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در استان گیلان
اولین نشست «کارگروه رسانه ای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در استان گیلان به همت مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مشارکت معاونت بهداشتی دانشگاه، در سالن اجلاس آن معاونت برگزار شد.

گیرا آنلاین_به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا ) ؛ دکتر اسماعیل نورصالحی – سرپرست معاونت بهداشتی و جانشین قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اولین نشست «کارگروه رسانه  حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در استان که با حضور برخی از اصحاب رسانه و نمایندگان دستگاه های مرتبط برگزار شد، با اشاره به نرخ باروری پایین در استان، اهمیت اقناع و آگاهی بخشی به مردم گیلان به منظور فرزندآوری را یکی از مسئولیت های رسانه ها دانست و اظهار داشت : علاوه بر اینکه نرخ باروری در استان پایین است،جمعیت گیلان به سرعت به سمت سالمندی پیش رفته و رسانه ها با آگاهی بخشی درخصوص این مهم باید بتوانند توجه خانواده های گیلانی  نسبت به آینده استان را جلب کنند و با ایجاد حساسیت  به این موضوع، تعالی و پیشرفت استان  رادر آینده رقم بزنند.

وی  ادامه داد : کاهش جمعیت جوان و کودک گیلان در طی سال های آینده یک تهدید بزرگ برای استان و کشور محسوب می شود  و این امر می تواند بحران های امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وسیعی را برای آینده  استان به بار آورد.

جانشین قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به قانون جوانی جمعیت و بندهای مختلف آن که وظایف همه  دستگاه ها در آن مشخص شده ، گفت: رسانه ها می توانند با مطالبه گری از دستگاه ها در اجرای قانون جوانی جمعیت که بخشی از آن مشوق های قانونی برای فرزندآوری است، نقش قابل توجهی برای آینده  گیلان و گیلانیان ایفا نمایند.

دکتر نورصالحی تصریح کرد: باید پیش از وقوع بحران جمعیت نسبت به آن پیشگیری های لازم را انجام داد زیرا پس از گذشت ۳۰ سال و افزایش جمعیت سالمند استان و کشور، تبعات کاهش جمعیت جوان، دامان کشور و استان را خواهد گرفت.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه  درخاتمه  ابراز امیدواری  کرد: با همکاری و نقش  آفرینی همه  رسانه ها و دستگاه های مرتبط نسبت به برون رفت از چاله  جمعیتی که استان به آن دچار شده است ، اقدامات موثری در استان  گیلان صورت گیرد.

فیروز نصیرزاده – مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،نیز در این نشست با تشریح اهداف تشکیل کارگروه رسانه ای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان گیلان که سالمندترین استان کشور محسوب می شود ، گفت : افزایش آگاهی مردم نسبت به بحران سالمندی ، اولویت اساسی قرار گاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه می باشد. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه با تاکید بر نقش رسانه ها و متولیان فرهنگی استان در آگاه ساختن مردم نسبت به اهمیت موضوع جوانی جمعیت، اظهار داشت:  با افزایش آگاهی مردم توسط دستگاه‌های فرهنگی و رسانه ها در خصوص ضرورت فرزندآوری در این شرایط بحران جمعیت در کشور خصوصا استان گیلان،  شاهد تغییر نگرش و نهایتا رفتار آحاد جامعه به جوانی جمعیت در آینده خواهیم بود. 

نصیرزاده با اشاره به نقش مهم دانشگاه ها و سازمان‌های فرهنگی در ترغیب جوانان به تشکیل خانواده و فرزندآوری یادآور شد ؛ طبق فرمایش مقام معظم رهبری بر همه ما واجب است که برای افزایش نسل و جوان تر شدن نیروی انسانی کشور تلاش کنیم و موکدا توصیه فرمودند که در کنار تدابیر قانونی برای جوانی جمعیت باید به فرهنگ سازی در فضای عمومی و در نظام بهداشتی اهمیت بدهیم .

در پایان بر اهمیت تشکیل کمیته های تخصصی رسانه جمعیت با مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه ای و اجرایی کردن مصوبات قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت با ابزارهای هنری و فرهنگی تاکید شد .