برگزاری اولین جلسه هم اندیشی و همفکری در راستای فرزند آوری و اقناع تزریق دز سوم واکسن
برگزاری اولین جلسه هم اندیشی و همفکری در راستای فرزند آوری و اقناع تزریق دز سوم واکسن
اولین جلسه هم اندیشی و همفکری در راستای فرزند آوری و اقناع تزریق دز سوم واکسن با مدیریت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، حضور روابط عمومی های دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و خبرنگاران به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

گیرا آنلاین-به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ مهندس محمد هاشمی -رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این جلسه ضمن تبیین سیاست ها و رویکردهای جدید روابط عمومی وزارت بهداشت، اظهار داشت: روابط عمومی دارای جایگاه والایی است اما برای ارتقاء عملکرد آن باید با عبور از روابط عمومی سنتی به روابط عمومی پیش برنده تبدیل شود.
وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات پساکرونا، اعلام کرد: مشکلات و معضلات متعددی وجود دارد که تحت عنوان پساکرونا در آینده رخ نمایی می کنند، بنابراین باید آسیب ها شناسایی و احصاء شوند و به مسئله سلامت روان به عنوان موضوعی مهم توجه و پرداخته شود.
اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در خصوص به تصویر کشیدن رشادت های کادردرمان، برنامه ریزی جهت جمع آوری مطالب ارزشمند در قالب گنجینه فرهنگی ماندگار و تشکیل دو کارگروه فرزندآوری و اقناع سازی تزریق واکسن از دیگر مباحثی بود که وی به آن ها پرداخت.
دکتر زهرایی-رییس اداره ایمن سازی مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت نیز در این جلسه در خصوص ضرورت اقناع سازی واکسیناسیون مطالبی را ارائه و اعلام کرد: مهم ترین اثر بخشی واکسیناسیون کاهش میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا است، چنانچه در تمام جهان قابل رویت است، اما صفر شدن آمار فوتی های این بیماری نیازمند تکمیل واکسیناسیون و دریافت دز سوم واکسن کروناست.
دکتر زهرایی با بیان این که باید از همه ابزارها برای مدیریت بیماری کرونا بهره مند شویم، ابراز کرد: واکسیناسیون یکی از این ابزارهاست و دارای جایگاه ویژه ای در ریشه کنی این بیماری است، ابزار دوم نیز همچنان رعایت شیوه نامه های بهداشتی است که بسیار مورد تاکید است.
وی با بیان این که سرعت واکسیناسیون در کشور روند بسیار خوب و مطلوبی دارد، افزود: بالاترین تزریق واکسن کرونا در یک هفته گذشته در گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال بوده است و گروه های سنی بالای ۵۰ سال و ۳۰ تا ۴۰ سال در ردیف های بعدی قرار دارند.
وی در پایان، واکسن گریزی و دشمنی با واکسن را امری با سابقه تاریخی دانست و با تاکید بر نقش اصحاب رسانه در خصوص نهادینه کردن این مهم، بر هم افزایی جهت اقناع سازی واکسیناسیون کرونا تاکید کرد.