برگزاری آزمون های امتحانات پایان ترم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی / اولیا دانش آموزان نگران نباشند
برگزاری آزمون های امتحانات پایان ترم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی / اولیا دانش آموزان نگران نباشند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت،
گیرا آنلاین– فتح اللهی با بیان اینکه آزمون های پایان ترم پایه نهم و دوازدهم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و با نظارت کامل برگزار می شود، گفت: اولیا دانش آموزان در این زمینه نگران نباشند.
 علی فتح اللهی امروز (چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت) در جلسه شورای آموزش پرورش شهرستان رشت اظهار کرد: در بحران کرونا ویروس  فعالیت های آموزش و پرورش با وجود نیروهای توانمند همچنان مثل گذشته ادامه داشته و هیچ گاه تعطیل نشد. 
فرماندار رشت با بیان اینکه واکسیناسیون یک نوع سپر در برابر این بیماری است، گفت: با واکسیناسیون اطمینان این وجود ندارد که کاملا این بیماری در جامعه ریشه کن شود و لذا از عادی انگاری بپرهیزیم.
فتح اللهی اذعان کرد: در ماه های آینده شاهد افزایش تولید واکسن کرونا در کشور هستیم و پیش بینی می شود تا شهریور تزریقات افزایش یابد. 
وی با تاکید بر اینکه نباید با فراگیری آموزش، از پرورش دانش آموزان غافل باشیم، ادامه داد: آموزش’در فضای مجازی در این بحران فعلی امکان پذیر است اما پرورش حتما بایستی حضوری صورت گیرد.
فرماندار رشت با اشاره به اینکه با ارائه طرح و راهکار کیفیت آموزش را در فضای مجازی ارتقا دهید، افزود: در این راستا با ارائه طرح ها و برنامه های  نوین هم در حوزه آموزش و هم حوزه پرورش گام بردارید منتظر پایتخت نباشید که به استان طرح یا ابلاغیه بدهند.
وی اضافه کرد: ایده ها و طرح ها همیشه ماندگار و ادامه دار خواهند بود و از این فرصت نهایت بهره در این راستا گرفته شود.
فتح اللهی با تاکید بر اینکه اگر به برگزاری آزمون های حضوری واقع بینانه نگاه نشود مطمنا با چالش مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: دانش آموزان و معلمان و نیروهای آموزش و پرورش سرمایه های ارزشمند جامعه هستند در این بحران بایستی با توجه به نکات بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی آزمون به نحو احسن اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه خدمت به مردم از وظایفی است که بر عهده داریم، گفت: در برگزاری آزمون ها این اطمینان خاطر را برای اولیا دانش آموزان ایجاد کنید که هیچ گونه نگرانی و دغدغه ای نداشته باشند.
فرماندار تصریح کرد: رسانه ها با افزایش آگاهی عمومی و فرهنگ سازی به این مقوله مهم ورود کرده و بدان بپردازند تا خانواده ها در این زمینه دغدغه نداشته باشند. 
فتح اللهی افزود: واکسیناسیون مدیران و معلمین مدارس یکی از پیشنهاداتی است که در گام بعدی واکسیناسیون به مسئولان ذی ربط ارائه می دهم. 
وی در ادامه به شخصیت و جایگاه رفیع معلم و تاثیر گذاری آن در جامعه پرداخت اظهار داشت: نام مبارک معلم در تمامی فرآیند زندگی همیشه همراه یک معلم است و لذا کلام و پوشش و رفتار این قشر برای همه آحاد جامعه مورد اعتماد و توجه و الگو قرار دارد.‌
فرماندار رشت با اشاره به اینکه در این فرصت بسیار محدود زندگی باید از این ظرفیت ها در راستای توسعه و تعلیم و تربیت بهره گرفت، گفت: از این شاخصه ها و ظرفیت ها محدود زمانی در راستای ارتقا فرهنگ و توسعه و کیفیت آموزش و پرورش بهره گرفته شود.
فتح اللهی به انتخابات و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رای پرداخت و اظهار داشت: یک رای را فقط یک رای نبینید بلکه یک رای یک اندیشه، یک تفکر، باور و یک معیار است که با انتخاب یک اسم سرنوشت کشور برای مدیریت چند ساله تعیین می شود.
وی ادامه داد: ایجاد فضای روشنفکری و افزایش بصیریت و آگاهی با کلام شیوای معلمین در فضای جامعه بیش از پیش  مهیا می شود و انتظار می رود این قشر به این مقوله مهم اجتماعی و سیاسی در راستای جذب مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح بیش از پیش توجه کنند.‌
فتح اللهی در پایان تصریح کرد: تعداد ۱۱۰ شعبه انتخابی در مدارس شهرستان رشت تعیین شده است و در این راستا نیروهای توانمند و متخصص آموزش و پرورش هم می توانند با توجه به اینکه انتخابات شهر رشت کاملا الکترونیکی است در حوزه آی تی همکاری لازم در هر چه بهتر برگزار کردن انتخابات داشته باشند.