بروز مشکل در پذیرش بیماران کرونایی در صورت ادامه بی تو جهی ها
بروز مشکل در پذیرش بیماران کرونایی در صورت ادامه بی تو جهی ها
معاون درمانی علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند تصاعدی ابتلاها و بستری های کرونایی در استان، گفت: در صورت ادامه بی توجهی ها تختی برای پذیرش بیماران نخواهیم داشت.

گیرا آنلاین- انوش دهنادی مقدم در گفتگو با خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان پرداخت و با اشاره به روند صعودی ابتلاها، اظهار کرد: متأسفانه تعداد بیماران رو به افزایش بوده و مجموع بیماران کرونایی گیلان به مرز دو هزار نفر نزدیک شده است.

وی با بیان اینکه این وضعیت بسیار نگران کننده است، افزود: ادامه این روند ارائه خدمات درمانی را با مشکل مواجه می‌کند همانگونه هم اکنون نیز تنها به بیماران کرونایی ارائه خدمت می‌شود و سایر بیماران در این زمینه با مشکل مواجه هستند.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از هزار و ۸۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند، گفت: بی توجهی و عادی انگاری‌ها مهم‌ترین دلایل افزایش بیماری است.

وی با بیان اینکه رکورد بستری‌های روزانه نیز با بستری ۵۸۸ بیمار کرونایی طی شبانه روز گذشته شکسته شده است، افزود: ۲۷۰ بیمار کرونایی نیز بد و تعدادی از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

دهنادی مقدم با اشاره به اینکه افزایش تصاعدی بیماران روزانه نشان دهنده بی توجهی شهروندان به توصیه‌های بهداشتی و رعایت دستور العمل ها است، گفت: اگر شهروندان به توصیه‌های توجه نکنند و به دنبال پیشگیری از ابتلاء نباشند تختی برای بستری بیماران جدید نداریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های درمانی گیلان محدود است، تأکید کرد: رعایت دستور العمل ها، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها از مهم‌ترین مواردی است که باید از سوی شهروندان رعایت شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر