برنامه های هفته نکوداشت پدافند غیر عامل در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشریح شد
برنامه های هفته نکوداشت پدافند غیر عامل در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشریح شد
از سوی رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برنامه های هفته نکوداشت پدافند غیر عامل در این دانشگاه تشریح شد.

گیرا آنلاین–  دکتر پیمان اسدی – رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی و دبیر پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت هفته نکوداشت پدافند غیر عامل ( ۸ الی ۱۴ آبان ماه ) طی گفت و گویی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا) ، اظهار داشت : هشتم آبان ماه ، سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل کمیته دایمی پدافند غیرعامل است . این روز، در تقویم رسمی کشور و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به نام روز پدافند غیرعامل نام گذاری شد.

وی ادامه داد : بر همین اساس هرساله در ایام نیمه آبان با استفاده از ظرفیت های لشکری و کشوری در چهار سطح ملی، دستگاهی، استانی و شهری، برنامه های نکوداشت پدافند غیرعامل با رویکرد تبیینی و ترویجی برگزار می‌شود.

 رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای برنامه هایی در هفته مذکور، گفت: با توجه به اهمیت موضوع پدافند غیر عامل، دبیرخانه پدافند غیرعامل و بحران دانشگاه برنامه های متعددی دارد که برگزاری دوره آموزشی   cbrne( شیمیایی، میکروبی،  پرتو زاینده، هسته ای- انفجاری) جهت آموزش تخصصی مباحث مرتبط با پدافند غیر عامل یکی از این برنامه ها می باشد.  در این دوره ، روسای بیمارستان ها و شبکه های بهداشت بهداشت و درمان  تابعه دانشگاه و همچنین رابطان بحران دانشگاه آموزش های لازم را دریافت خواهند کرد.

 وی تصریح کرد : در این خصوص همچنین انجام مانورهایی با هدف آمادگی و ارتقا دانش پرسنل و به منظور شناخت آسیب ها و تهدیدات در حوزه زیستی نیز برنامه ریزی شده است.

 دکتر اسدی درخاتمه،  افتتاح سالن پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مجتمع دانشگاهی سایت لاکان را از دیگر برنامه ها، در طی هفته نکوداشت پدافند غیر عامل عنوان کرد و افزود : با توجه به نبود بیمارستان سیار صحرایی در استان گیلان سالن چند منظوره مذکور، به منظور افزایش ظرفیت تخت های بیمارستانی در بحران های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.