برق ۲۸ اداره پرمصرف در گیلان قطع شد
برق ۲۸ اداره پرمصرف در گیلان قطع شد
رشت- مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به افزایش ۶ درصدی مصرف انرژی در مقایسه با سال گذشته گفت: برق ۲۸ اداره پرمصرف در استان گیلان قطع شد.

به گزارش گیرا آنلاین محمدتقی مهدی زاده اظهار کرد: مدیریت بهینه مصرف در انرژی باید به عنوان یک فرهنگ و اصل پذیرفته شده در جامعه تبدیل شود.

وی با اشاره به وضعیت مصرف برق در اوج گرما و پیک مصرف افزود: میزان مصرف برق در روز گذشته در زمان پیک مصرف ۱۲۶۰ مگاوات بوده و نیاز مصرف استان ۱۳۲۸ مگاوات بوده است که ۶۸ مگاوات مدیریت بار صورت گرفته است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به میزان مصرف در مدت مشابه هفته گذشته بیان کرد: نیاز مصرف استان در هفته گذشته معادل ۱۶۵۸ مگاوات بوده که با ۵۴ مگاوات مدیریت بار، ۱۶۰۴ مگاوات برق مصرف شده است.

مهدی زاده با اشاره میزان مصرف مدت مشابه سال گذشته، اضافه کرد: در سال گذشته در چنین بازه زمانی ۱۴۷۱ مگاوات در گیلان برق مصرف شده است که در این بخش کاهش ۱۲ درصدی را شاهد هستیم.

وی از مصرف ۱۷۷۶ میلیون کیلووات ساعت برق در سال جاری خبر داد و افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که معادل ۱۶۷۵ میلیون کیلووات ساعت بوده، ۶ درصد افزایش مصرف انرژی داشتیم.

مدیرعامل توزیع برق گیلان از سهم ۲۲ درصدی مدیریت مصرف از ۳۰ درصد تعهد مدیریت در بخش اداری استان خبر داد و بیان کرد: در بخش کشاورزی نقطه هدف ۱۵ مگاوات مدیریت مصرف است که تاکنون فقط ۴ مگاوات مدیریت مصرف در این بخش صورت گرفته است.

مهدی زاده با بیان اینکه مدیریت مصرف در بخش صنعت بسیار اهمیت دارد و نقطه هدف است، گفت: از تعهد ۵۰ درصدی مدیریت مصرف در بخش صنعت، روزانه بین ۲۰ الی ۲۸ درصد مدیریت مصرف اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مشترکین تجاری هیچ تعهد مدیریت مصرف وجود ندارد، افزود: مشترکین تجاری تا سقف ۱۰۰۰ کیلووات ساعت در ماه مجاز به مصرف هستند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان از قطعی برق ۲۸ اداره استان خبر داد و بیان کرد: ادارات موظف هستند در ساعات اداری ۳۰ درصد و غیر اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند که در این راستا اخطارهایی برای مشترکین بخش اداری صادر شده است.

  • نویسنده : صدف نصیری طولازدهی