بررسی طرحها و لوایح در دویست و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت
بررسی طرحها و لوایح در دویست و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت
گیرا آنلاین- در دویست و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت، طرحها و لوایح بررسی گردید.
در ابتدا لایحه دو فوریتی بیمه بازنشستگی کارکنان شهرداری رشت مورد بررسی قرار گرفت.
احمد رمضانپور نرگسی اظهار داشت: در خصوص تغییر صندوقی که انجام شد، شهرداری میبایست افراد خودش را مشخص میکرد و در این مورد مصوب شده بود تا تأمین اجتماعی از این بابت هزینه‌ای دریافت نکند اما تا سال ۱۳۹۱ فرصت گذشت و آقایان نیز بدون اینکه به نیروهای شهرداری گفته باشند، صندوق بازنشستگی را تغییر دادند و این در حالی است که تنها یک بار فرصت تغییر صندوق بازنشستگی وجود دارد و حالا تأمین اجتماعی برای آنان دردسر شده و میبایست مبالغی پرداخت شود. لذا در این خصوص صحبت شد و مبالغی توسط شهرداری انجام شده و نهایتاً ۵ الی ۶ نفر در حال حاضر وجود دارند که بهتر است کار این عزیزان نیز برطرف شود.
اسماعیل حاجی پور عضو هیئت‌ رئیسه شورا نیز اذعان داشت: این موضوع انتقال صندوق بازنشستگی کشوری به تأمین اجتماعی است که مبلغی باید انجام شود و از نظر قانونی منعی ندارد.
لایحه فوق با یک فوریت مورد تصویب شورا قرار گرفت و به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.
در ادامه جلسه لایحه تعاونی مسکن جهاد کشاورزی و استانداری مورد بررسی قرار گرفت.
احمد رمضانپور نرگسی در خصوص لایحه فوق بیان داشت: ما از گذشته شرکتهای تعاونی مسکن فراوانی داشته‌ایم که تاکنون یک تعداد از آنها رفع مشکل شدند اما چند مورد از این تعاونی‌ها طی مدتی حدود ۱۷ الی ۱۸ سال با مشکل مواجه هستند.
رئیس شورا ادامه داد: جلسات متعددی برگزار گردیده و تمامی موضوعات مورد اختلاف برطرف شده است. تعدادی از سهامداران این تعاونی‌های مسکن فوت کرده و دارای وراث شده‌اند. حال ما میخواهم به این افراد کارمند در توان قانونی خود کمک نمائیم.
احمد رمضانپور تأکید کرد: ما قبول کرده‌ایم که بجای قدرالسهم شهرداری و دریافت زمین، مبلغی دریافت شود که این درخواست نیز از طرف اعضای این تعاونی وجود دارد.