برداشت ۹۵ درصدی خوشه‌های طلایی برنج در گیلان
برداشت ۹۵ درصدی خوشه‌های طلایی برنج در گیلان
به گزارش روابط عمومی؛

گیرا آنلاین– تاکنون ۲۲۶ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان برداشت شده است.

 مدیرامور زراعت جهاد کشاورزی گیلان گفت: دروی خوشه‌های طلایی برنج که از اواخر خرداد در گیلان آغاز شده بود تا کنون با روندی مطلوب با پیشرفت ۹۵ درصد از شالیزار‌های استان معادل ۲۲۶ هزارهکتار در حال انجام است.

اکبر زاده با اشاره به اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، افزود: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی برداشت در گیلان نسبت به سال‌های قبل سرعت بیشتری دارد و تا کنون ۱۷۰ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان به صورت مکانیزه برداشت شده اند.

وی همچنین با اشاره به آغاز کشت دوم در شهرستان‌های غربی گیلان گفت: کشاورزانی که رقم هاشمی برداشت کرده اند از شرایط مناسب آب و هوایی استفاده کنند و با آبگیری و استفاده از کود پتاس و اوره مزارع را برای تولید راتون آماده کنند.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط برداشت محصول از شهرستان‌های جنوبی باقی مانده است از کشاورزان خواست از سوزاندن کاه و کلش خودداری کنند و زمینهایشان را برای کشت دوم به ویژه دانه‌های روغنی کلزا آماده کنند.

پیش بینی شده امسال یک میلیون و ۱۱۰ هزار تن شلتوک از شالیزار‌های استان برداشت شود، که از این میزان بیش از ۷۵۰ هزار تن برنج سفید استحصال خواهد شد.

روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی گیلان