برداشت غیر مجاز شن و ماسه با برخورد قاطع دستگاه قضا همراه می شود
برداشت غیر مجاز شن و ماسه با برخورد قاطع دستگاه قضا همراه می شود
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: دستگاه قضا با هر گونه برداشت غیر مجاز شن و ماسه برخورد قاطع انجام می دهد.

گیرا آنلاین– احمد آقایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازدید از محل برداشت شن و ماسه در منطقه کَلفت از توابع شهرستان فومن، اظهار کرد: شاهد برداشت‌های غیر اصولی و عدم نظارت متولیان در این منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه این اقدام موجب تخریب این سد در گذشته شده و متأسفانه شاهد استمرار این وضعیت در این منطقه هستیم، افزود: برداشت‌های غیر اصولی، غیر قانونی و غیر استاندارد مشاهده شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ادامه داد: بر اساس دستور رئیس کل دادگستری استان برای رسیدگی به مطالبات و توقعات به حق مردم این اقدام متوقف شد تا مسیر قانونی خود را طی کند.

وی تأکید کرد: هر گونه برداشت از رودخانه و معدن باید بر اساس پیوست زیست محیطی و زمین شناسایی به منظور جلوگیری از رانش و ریزش و همچنین عدم تنش‌های اجتماعی را داشته باشد.

آقایی با اشاره به اینکه برخی از این مناطق تبدیل به مرتع شده و جلوه بسیار زیبایی برای گردشگری و استفاده مردم از مواهب الهی دارد که متأسفانه منفعت طلبی شخصی دست به غارت گری می‌زنند، تأکید کرد: دستگاه قضا اجازه چنین کاری را به سودجویان نخواهد داد.

وی ادامه داد: افرادی که در این حوزه ترک فعل کنند و نظارتی بر عملکرد نداشته باشند قطعاً دادستان‌های در سطح شهرستان‌های استان گیلان برخورد قانونی خواهند کرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ادامه داد: آنچه که برای حاکمیت و دستگاه قضائی قابل توجه بوده اجرای عدالت اجتماعی است و تمام پروژه‌ها باید در راستای صیانت از حقوق و مردم و حاکمیت که همان منافع و انتفاع عمومی است تبلور یابد.