برای حفظ هویت انقلاب باید بر مدار شریعت اسلامی حرکت کنیم
برای حفظ هویت انقلاب باید بر مدار شریعت اسلامی حرکت کنیم
امام جمعه بندرانزلی عنوان کرد: اولین مسئولیت انسان مومن، ساختن و تربیت خود و دیگری اصلاح جامعه است

به گزارش گیرا آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر در حسینیه ماسوله ای های رشت با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: اولین توصیه رهبری جلوگیری از تحریف حقیقت انقلاب توسط ضدانقلاب است و دیگر اینکه نگذارید یاد امام در جامعه کمرنگ شود و اگر ما بخواهیم هویت انقلاب را حفظ کنیم ابتدا باید آن را در جامعه بازخوانی کنیم.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه هویت انقلاب عبارت است از مجموعه دستورات و معارف در همه بخش ها از شریعت اسلامی، ادامه داد: انقلاب اسلامی دارای ایدئولوژی است که همان شریعت الهی است و این موضوع هم در شکل گیری و هم در پیروزی ها نقش داشته و جهت ها و چارچوب ها را برای ما مشخص کرده است لذا برای حفظ هویت انقلاب باید بر مدار شریعت اسلامی حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه در زندگی امام خمینی(ره) جز معارف دینی و شریعت اسلامی چیزی نیست تصریح کرد: حفظ انقلاب نیازمند وجود افراد شایسته در تراز اهداف انقلاب است زیرا معارف ارزشمند را هر کسی نمی تواند اجرا و حفظ کند.

شمس الدین با اشاره به آیه ای از قرآن مبنی بر اینکه خداوند محبت کسانی که ایمان و عمل صالح دارند را در قلوب مومنین می اندازد افزود: علت محبوبیت شهدا بین مردم همین است و می بینیم که بعد از گذشت چندین دهه، شهیدان رجایی و باهنر بین مردم محبوب هستند حتی بین کسانی که آنها را نمی شناسند.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به مسئولیت انسان به عنوان اشرف مخلوقات عنوان کرد: اولین مسئولیت انسان مومن، ساختن و تربیت خود و دیگری اصلاح جامعه است و شهیدان باهنر و رجایی این دو مسئولیت را به بهترین نحو انجام دادند؛ خودسازی این دو شهید مانند ساده زیستی تا مسائل تربیتی در نظام اسلامی مسیر هدایت جامعه را برای رشد و کمال جامعه در نظر گرفتند.

وی با اشاره به شاخص های مهم جامعه ساخته شده توسط انسان‌های خودساخته گفت: اگر مدیریت درست شود، جامعه نیز درست می شود. رهبری سه عنصر اصلی برای جامعه اسلامی معرفی می کنند که شامل تعبد و تقید به حدود الهی است و متولیان جامعه در این حوزه باید یک پله بالاتر از عموم جامعه باشند.

شمس الدین ادامه داد: شهید رجایی با کمال شجاعت در مقابل بنی صدر خود را مقلد امام معرفی می کند و این شاخصه در سایر شهدا نیز دیده می شود. اگر کسی در مسیر عبودیت خدا گام بردارد انسان خودساخته ای می شود.

این خطیب مذهبی، مقام معظم رهبری را فردی بسیار متعبد خواند و بیان کرد: لازمه حرکت در مسیر تعالی و و رشد برای خود و جامعه داشتن تعبد در زندگی است و شخص باید به گفته های خود عمل کند تا در مسیر الهی گام بردارد.

وی با بیان اینکه زمانی افرادی مانند شهید رجایی در وزارت آموزش و پرورش بودند اما در سال های اخیر افرادی وارد این وزارتخانه شدند که فساد اخلاقی داشتند افزود: این یک نقص برای جامعه اسلامی است که افراد فاسد تربیت مردم را بر عهده گیرند.

شمس الدین دیگر ویژگی جامعه اسلامی را ایمان دانست و خاطرنشان کرد: ایمان یعنی آنکه انسان به دین، خدا، معاد و غیب و آخرت ایمان داشته باشد‌.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه قرآن اولین خصیصه اهل ایمان را خدمتگزاری اعلام می کند بیان کرد: خدمتگزاری بر اساس یک اصولی در وجود انسان شکل می گیرد و اولین اصل این ویژگی، خداشناسی و درک حضور خدا است.

وی با اشاره به اینکه معاد باوری در وجود انسان موجب خدمتگزار شدن وی می شود و اگر کسی به معاد باور نداشته باشد به دیگران خدمت نمی کند افزود: اگر کسی باور به معاد داشته باشد مانند شهید رجایی می شود که معتقد بود مسئول در نظام اسلامی نزد خداوند نیز مسئول است و اگر مسئولان امروزی به این امر باور داشتند در قبال مردم مسئولانه تر رفتار می کنند.

شمس الدین با بیان اینکه کسی که با رای خریدن در انتخابات پیروز شود برای انتصاب افراد نیز پول رشوه می گیرد خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر برای خدمتگزار شدن، داشتن علم و دانش است زیرا خدمتگزاری باید عالمانه و هدفمند باشد و ارزیابی و رصد شود تا به هدف برسد.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه خدمتگزاری به مردم و نظام مصداق عمل صالح است گفت: مسئول ناصالح نمی تواند به مردم خدمت کند و امام علی (ع) نیز در نامه ای خطاب به مالک، عمل صالح را بهترین ذخیره آخرت معرفی می کند‌.