بانک ها برای خرید ۳۰ هزار تن برنج باقیمانده گیلان مساعدت کنند
بانک ها برای خرید ۳۰ هزار تن برنج باقیمانده گیلان مساعدت کنند
گیلان مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: از ۱۱۰ هزار تن برنج رسوبی سال گذشته، تاکنون ۷۵ هزار تن خریداری شده و حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار تن باقی مانده است که نیازمند مساعدت بانک ها جهت خرید حجم باقی مانده ۳۰ هزار تنی هستیم.

گیرا آنلاین_ کیوان حسن پور با بیان اینکه ۱۱۰ هزار تن از محصول برنج سال گذشته در گیلان رسوب شده بود، اظهار کرد: این آمار براساس بازدیدهای میدانی تعاون روستایی استان به دست آمده، زیرا شبکه بسیار گسترده ای داریم.

وی ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تن برنج رسوب شده را از نوع پرمحصول دانست و افزود: مابقی به برنج کیفی(هاشمی) اختصاص دارد.

مدیر تعاون روستایی گیلان با بیان اینکه با همکاری و مشارکت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و اداره کل غله استان بخش عمده برنج پر محصول را از کشاورزان خریداری کردیم، گفت: هر کیلو برنج شیرودی ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلو برنج فجر ۴۶ هزار تومان خریداری شده است.

حسن پور ادامه داد: در بخش برنج کیفی نیز اتحادیه های تعاون روستایی استان نسبت به خرید و مشارکت و مباشرت هر کیلو ۷۱ تا ۷۲ هزار تومان به صورت چک ۲۰ روزه تا یک ماهه اقدام کردند.

 

وی با بیان اینکه هیچگونه برنج خریداری شده را در انبار نگهداری نکردیم، متذکر شد: اول بازاریابی برنج را انجام دادیم و مشتری ها را پیدا کردیم و سپس توزیع شد.

مدیر تعاون روستایی گیلان از خرید و مباشرت حدود ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تن برنج توسط تعاون روستایی و بازاریابی آن خبر داد و خاطرنشان کرد: ۴۰۰۰ تن برنج کیفی و ۱۰۰۰ تن برنج پر محصول بوده است.

وی اضافه کرد: در مجموع از ۱۱۰ هزار تن برنج رسوبی، تاکنون ۷۵ هزار تن خریداری شده و حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار تن باقی مانده است که نیازمند مساعدت بانک ها جهت خرید حجم باقی مانده ۳۰ هزار تنی هستیم.

حسن پور به تاکیدات رهبر انقلاب درباره رونق تولید اشاره کرد و گفت: امروز از بانک ها انتظار داریم در خدمت تولید باشند، زیرا خرید برنج به تنهایی توسط تعاون روستایی ممکن نیست؛ البته از برخی دستگاه ها همچون صمت، جهاد کشاورزی، سپاه و بازرسی جهت خرید برنج قدردانی می کنیم. ستاد اربعین استان نیز اقدام به خرید برنج گیلانی کرده است.

مدیر تعاون روستایی گیلان در ادامه به برداشت محصول برنج در سال جاری اشاره و عنوان کرد: امسال قیمت جدیدی را تعیین خواهیم کرد و سعی شده حداقل سود ۱۰ درصدی نصیب کشاورز شود.

وی با تاکید بر لزوم تعادل هزینه تولید برنج با قیمت تمام شده هر کیلو برنج سفید، اظهار کرد: به کشاورزان قول می دهیم که قیمت برنج در سال جاری مناسب باشد؛ همچنین سازمان تعاون روستایی به همت سازمان جهاد کشاورزی استان مجوزهای لازم برای صادرات برنج کیفی را در پنج گروه صادر کرده است.

  • منبع خبر : ایسنا