بازنگری و اخذ ضمانت های اجرایی در قراردادهای واگذاری جایگاههای سوخت CNG شهرداری رشت به متقاضیان/ عمده مشکلات برون سازمانی شهرداری حقوقی است/لزوم ایجاد راهکارهای مشخص برای صیانت از اموال و املاک شهرداری
بازنگری و اخذ ضمانت های اجرایی در قراردادهای واگذاری جایگاههای سوخت CNG شهرداری رشت به متقاضیان/ عمده مشکلات برون سازمانی شهرداری حقوقی است/لزوم ایجاد راهکارهای مشخص برای صیانت از اموال و املاک شهرداری
در این جلسه ضمن امتیاز قائل شدن برای پرسنلی که دارای سابقه شغلی، عائله مندی بیشتر، بانوان سرپرست خانوار و مشخصاتی از این قبیل بودند، تمهیداتی در رابطه با نحوه اجاره، مدت زمان واگذاری خانه های سازمانی و بررسی تخلفات در تخلیه برخی از این املاک انجام شد.

گیرا آنلاین_به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت چهل و هشتمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و شصت و سومین جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت بطور مشترک روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه و به ریاست مسعود عباس نژاد برگزار گردید.

در این جلسه و در بحث بررسی قراردادهای مربوط به جایگاه‌های سوخت CNG شهرداری مطرح شد، از آنجا که نحوه قراردادهای واگذاری جایگاههای سوخت دارای نارسایی های کلی بوده که سبب سوء استفاده و سرویس‌دهی نامطلوب شرکت های طرف قرارداد به شهروندان، نارضایتی پرسنل و کارکنان جایگاهها و عدم سوددهی مشخص برای شهرداری تشخیص داده شده قراردادهای فی مابین شهرداری با شرکت‌های طرف قرارداد که عمدتا غیر بومی هستند نیازمند بازنگریهای کلی است.

عباس نژاد رییس جلسه در این رابطه اظهار داشت: با توجه به نارضایتی پرسنل شاغل در جایگاههای سوخت شهرداری و تعویق در پرداخت حقوق، نبود بیمه پرسنل، عدم شفافیت سودهی به شهرداری و نارساییهای موجود، قراردادهای فی مابین شرکتهای طرف قرارداد و شهرداری نیازمند بازنگری کلی و ایجاد ضمانت های مشخص اجرایی تشخیص داده می‌شود؛ ضمن اینکه طبق تصمیمات پرداختهای اجاره بصورت درصدی نیز به دلیل سوددهی پایین برای شهرداری توجیه اقتصادی نداشته و ارائه خدمات به شهروندان هم کم بازده تشخیص داده شده است.

وی گفت: از این پس پرداختهای جایگاه های سوخت شهرداری بصورت اجاره بهای ماهانه به شهرداری خواهد بود؛ ضمن اینکه شرکت های طرف قرارداد ملزم به بیمه پرسنل و پرداخت به موقع حقوق و مزایا میگردند.

در این جلسه تصریح شد: واگذاری بیش از یک جایگاه CNG به یک شرکت امکان پذیر نیست؛ همچنین مقرر گردید قراردادهای جدید در موضوع اجاره جایگاه های CNG پس از رفع نقایص و ارزیابی های مجدد به کمیسیون ترافیک ارسال شود.

محسن سماکچی رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی نیز در این جلسه بر این موضوع تاکید داشت که عمده مشکلات شهرداری در بخش‌ برون‌سازمانی، حقوقی بوده و لازم است عقد قراردادهای شهرداری با نظارت مشاوران حقوقی انجام شود.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری گفت: متاسفانه تعهد و روحیه دلسوزانه در صیانت و نگهداری از املاک و اموال شهرداری وجود ندارد و لازم است با بازتعریف برخی جایگاه ها در شهرداری ،حذف برخی غیر ضروریات، قرار دادن ناظر در بخشهای مختلف شهرداری و ایجاد روحیه همکاری بین پرسنل در حفظ داشته‌های شهرداری موثرتر عمل کنیم.

سماکچی گفت: ایجاد حس مسئولیت پذیری و روحیه دلسوزی و همکاری جمعی پرسنل در مجموعه بزرگ شهرداری و شورا سبب بازدهی بیشتر و پیشرفت های همه جانبه در امور و دلگرمی کارکنان در بخش های مختلف شهرداری خواهد بود.

بررسی لایحه اجاره املاک مسکونی شهرداری به کارکنان

در جلسه کمیسیونهای مشترک ترافیک و عمران شورای اسلامی رشت نحوه اجاره ۱۲ملک مسکونی شهرداری رشت به کارکنان بررسی شد،

در این جلسه ضمن امتیاز قائل شدن برای پرسنلی که دارای سابقه شغلی، عائله مندی بیشتر، بانوان سرپرست خانوار و مشخصاتی از این قبیل بودند، تمهیداتی در رابطه با نحوه اجاره، مدت زمان واگذاری خانه های سازمانی و بررسی تخلفات در تخلیه برخی از این املاک انجام شد.

همچنین در این جلسه مطرح شد با توجه به تعداد محدود این املاک و اینکه املاک مسکونی دیگری از شهرداری به علت عدم نگهداری مناسب دچار تخریب و سرقت در و پنجره، شیرآلات و سایر ملزومات قرار گرفته، فروش این ۱۲ ملک از طریق مزایده و یا تهاتر و تملک در مناطق دیگر راهکاری معقولانه است.

– بررسی لایحه نحوه پرداخت‌ها و صدور پروانه در مجتمع خانه‌سازی رزمندگان گیلان در بلوار مدرس رشت

در جلسه مشترک کمیسیون‌های ترافیک و عمران شهری لایحه نحوه پرداختهای شهرداری و سپاه گیلان در ملکی واقع در بلوار مدرس با تغییر کاربری فضای سبز به مسکونی با مجوزهای دولتی مورد بررسی قرار گرفت.

رضا ویسی، مدیر معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت در این رابطه گفت: در راستای رویکردهای ملی جهش تولید مسکن و با توجیه عقب نشینی این ملک از سه طرف و تعریض معابر در اطراف ، تغییر کاربری ملک مورد بحث به مسکونی برای رزمندگان مصوب شده است ضمن اینکه احداث یک پارک عمومی به وسعت ۶ هزار متر و یک خیابان ۱۲ متری قابل استفاده برای عموم شهروندان در منطقه در این لایحه پیش بینی شده است.

ویسی توضیح داد: تغییر کاربری ملک در بلوک‌های پنج الی هفت طبقه برای احداث ۶۵۰ واحد مسکونی و الباقی فضای سبز و محورهای داخلی مجتمع مورد نظر است و بحث اصلی در این میان، تصمیم گیری در رابطه با نحوه پرداختهای مربوط به تراکم و صدور پروانه است.

همچنین در ادامه و پس از ارایه توضیحات رییس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری رشت در خصوص لایحه وصول ۲ درصد از هزینه سفر شرکتهای مسافربری اینترنتی و استماع اعضای شورا اعضای کمیسیون به لایحه مذکور رای مثبت دادند و لایجه جهت اخذ تصمیم نهایی به صحن شورا ارسال گردید.

در پایان جلسه و درخصوص بررسی لایحه جابجایی دکه شماره ۱۶۳ مربوط به احدی از دکه داران واقع در خیابان معلم تقاطع بیستون مقرر گردید پس از بازدید میدانی نمایندگان شورا از محل استقرار دکه مذکور، رای کمیسیون ترافیک در این خصوص اعلام گردد.