بازسازی آستان خواهر امام را باید به دغدغه عمومی مردم و مسئولان تبدیل کنیم
بازسازی آستان خواهر امام را باید به دغدغه عمومی مردم و مسئولان تبدیل کنیم
به گزارش روابط عمومی اداره اوقاف رشت

گیرا آنلاین- دکتر کیوان محمدی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان ظهار امروز( ۳ آبان)در نشست با مدیرکل و اعضای هیئت امنای خواهر امام رشت گفت: بقاع متبرکه خواهر امام، سید ابراهیم بادی الله و دانای علی رشت مورد ارادت ویژه مردم رشت و گیلان بوده و هستند.
وی در خصوص اجرای طرح جامع حرم خواهر امام اظهار داشت: طرح جامع فاز بندی شود و برای اجرای هر فاز برنامه ریزی و برآورد هزینه و زمان اجرا تعیین شود.
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان تاکید کرد: در تهیه نقشه راه اجرای طرح جامع، نقش خیرین، سازمان اوقاف و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان مشخص شود.
وی یادآور شد: محل اتصال طرح جامع حرم به طرح تفصیلی شهر مشخص شود.
محمدی با اشاره به لزوم ورود سازمان اوقاف به مسئله اجرای طرح جامع خواهر امام رشت گفت: از ظرفیت آستان قدس استفاده کنید.
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان اظهار داشت: تا پایان سال و برای سال آینده کمک مناسبی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان به اجرای طرح جامع خواهر امام در نظر گرفته خواهد شد.
حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در این نشست با ارائه گزارش از تعاملات با مدیران شهری درباره اجرای طرح جامع خواهر امام گفت: اتفاق خوبی در آستان سید جال الدین اشرف آستانه اشرفیه در حال رقم خوردن است و هیئت امنا به کمک خیرین در حال گسترش صحن این آستان مقدس از چهار هزار متر به ۱۲ هزار متر مربع هستند.
وی اظهار داشت: در مورد آستان خواهر امام همواره مظلومیت وجود دارد و در تراز این آستان مقدس به آن توجه نشده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه همه مردم متدین رشت دغدغه بازسازی آستان خواهر امام را دارند گفت: همه وظیفه داریم بازسازی آستان خواهر امام را به دغدغه عمومی مردم و مسئولان تبدیل کنیم.

وی اذعان کرد: مقدمات کار از جمله برگزاری جلسات کارشناسی برای تشکیل ستاد بازسازی بقاع متبرکه گیلان به ریاست استاندار انجام شده است.
علیزاده یادآور شد: خارج کردن خواهر امام از بن بست و حصر از بافت فعلی، نیاز به تخصیص اعتبار برای خرید املاک و اراضی دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: با توجه به شرایط کشور و هدفگذاری انجام شده برای اجرای طرح جامع حرم که منطبق با طرح تفصیلی شهر باشد انتظار داریم اجرای این طرح به صورت ملی دیده شود و جز پروژه های کد دار استان باشد.
فاطمه شیرزاد، عضو هیئت امنای خواهر امام(س) هم در این نشست گفت: شهرداری نگاه ویژه ای دارد به طرح جامع خواهر امام دارد.
این عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه سنگفرش اطراف حرم با تلاش ویژه شهرداری انجام شد، گفت: خواهر امام در ستاد بازآفرینی کشور به عنوان یک پروژه کد دار تعریف شده است.
شیرزاد اعلام کرد: بافت اطراف حرم خواهر امام، رینگ تاریخی و محلی است و اتصالات سنگفرشی انجام شده و نیاز به یک اتصال دیگر دارد.
عضو هیئت امنای خواهر امام، ترمیم دیوار حرم خواهر امام را از طرح های اولویت دار حرم خواهر امام دانست و اظهار داشت: هیئت امنای خواهر امام از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان انتظار تامین بودجه این پروژه را تا پایان سال انتظار دارند.