بازدید وزیر راه وشهرسازی از باقیمانده ازادراه قزوین _رشت
بازدید وزیر راه وشهرسازی از باقیمانده ازادراه قزوین _رشت
به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه وشهرسازی گیلان ،
گیرا آنلاین- محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی پیش از ظهر امروز از هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین –رشت بازدید کرد.
 صبح امروز (۲مرداد۱۴۰۰)محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی برای بازدید از روند اجرای هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین -رشت وارد رودبار شد.
دراین بازدید مهندس اسلامی از پیشرفت بالای ۷۰ درصد این پروژه خبرداد وگفت: این پروژه طی ماههای آینده تکمیل وبه بهره برداری می رسد.
وی افزود: حلقه با قیمانده آزادراه قزوین –رشت یکی از معضلات ترافیکی راههای کشور بود که با همت دست اندرکاران وباکار تیمی فشرده و منظم در زمانبندی تعیین شده ، پیشرفت داشته است که بزودی به بهره برداری می رسد.
وزیر راه وشهرسازی ازاین طرح به عنوان یکی از مفاخر مهندسی کشور یاد کرد وافزود: احداث این بخش از آزادراه در محور منجیل تا رودبار بدلیل شرایط سخت گذر بودن مسیر وقرارگیری زندگی مردم پیرامون رودخانه، عمدتا از تونل وپل تشکیل شده است که ازمجموع ۸٫۳ کیلومتر، ۵٫۳ کیلومتر آن را پل وتونل شامل می شود که با حداقل آسیب به محیط زیست وبا استفاده حداکثری از فرصت فضای آزاد حاشیه رودخانه طراحی وبه مرحله اجرا درآمده است.
وی گفت : در اجرای این طرح دسترسی های محلی برای مردم منطقه در نظر گرفته شده است ومسیر بگونه ای طراحی شده که می تواند ارتباط مداوم وپیوسته را برای مسافرین عبوری از اتوبان قزوین -رشت تسهیل کند.
وزیر راه وشهرسازی هزینه اجرای این طرح را باتوجه به تاخیر زمانی پروژه، بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.