بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ساختمان در حال احداث محیط بانی جوکندان
بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ساختمان در حال احداث محیط بانی جوکندان
 به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان ،

گیرا آنلاین– مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ضمن بازدید از پاسگاه محیط بانی در حال ساخت جوکندان ، بر ضرورت تکمیل و تجهیز آن در اسرع وقت تاکید کرد.
 دکتر ساسان کفایی مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان  به همراه هیات همراه ،ضمن بازدید از مناطق تحت مدیریت شهرستان تالش از عملیات اجرایی پاسگاه  محیط بانی در حال ساخت جوکندان بازدید کرد.
ایشان با تاکید بر اهمیت زیستی منطقه حفاظت شده لیسار و ضرورت حفاظت ویژه از این عرصه طبیعی ارزشمند ، روند پیشرفت فیزیکی ساختمان جدید سر محیط بانی جوکندان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: پس از پیگیری های فراوان و با توجه به مشکلاتی که ساختمان محیط بانی پیشین برای محیط بانان داشت  خوشبختانه توانستیم مجوز ساخت ساختمان جدید محیط بانی جوکندان را اخذ کنیم .
پاسگاه محیط بانی جوکندان به منظور دسترسی بیشتر محیط بانان به منطقه، افزایش اقدامات حفاظتی از عرصه های طبیعی و حفاظت شده و همچنین رفاه حال محیط بانان در حال ساخت می باشد.
منطقه حفاظت شده لیسار با وسعت ۳۱۱۴۱ هکتار از سال ۱۳۴۸مورد حفاظت قرار گرفته است . این منطقه در شمال شهرستان تالش قرار دارد  و سیمایی متشکل از ساحل ، اراضی جلگه ای و کوهستانی دارد . گونه های شاخص گیاهی نظیر راش ، ممرز ، افرا ، توسکا شب خسب و صنوبر و گونه های جانوری چون مرال ، شوکا ، خرس ، پلنگ ، گربه وحشی ، سیاهگوش ، کل و بز و قوچ و میش ، گرگ و روباه و پرندگانی نظیر کبک و کبک دری را در خود جای می دهد.