اگر مشتركین ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی كنند،از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار می‌شوند
اگر مشتركین ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی كنند،از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار می‌شوند
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به عدم پرداخت بالغ‌بر ۱۷۶ میلیارد تومان بدهی توسط مشترکین گیلانی به اینشرکت گفت: اگر مشترکین ۱۰ درصد از الگوی مصرف را صرفه‌جویی کنند از معادل ۲۰ درصد تخفیف برخوردار می‌شوند.

گیرا آنلاین-  محمد اسماعیل هنرمند در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت، با بیان اینکه گیلان در بحث گروه‌بندی تعرفه‌ها، جز مناطق گرمسیری چهار محاسبه می‌شود اظهار کرد: در ماه های گرم سال( از ۱۵ خرداد تا ۱۵شهریور) اگر مشترکین کمتر از الگوی مصرف تعریف شده ، در طول دوره مصرف کنند شامل تخفیف خواهند شد و همچنین مشترکینی که بیش از الگوی مشخص مصرف کنند، افزایش بیشتری را در پرداخت هزینه متحمل می‌شوند.

وی با تأکید بر صرفه‌جویی در مشترکین، در مصرف برق، گفت: اگر مشترکین ۱۰ درصد از الگوی مصرف را صرفه‌جویی کنند از معادل ۲۰ درصد تخفیف برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: در کل استان میزان بدهی مشترکین به اینشرکت بالغ‌بر ۱۷۶ میلیارد تومان است که ۴۵ درصد این مبلغ مربوط به مشترکین خانگی و تجاری است،

این مسئول افزود: تمام مبالغ صورت‌حساب‌های بهای برق مصرفی که توسط مشترکین پرداخت می شود مستقیما وارد خزانه دولت شده و بعدازآن دولت هزینه‌های مربوط به پرداخت یارانه‌ها را کسر کرده و مابقی آن را تحت عنوان هزینه‌های پایداری و اصلاح  به صنعت برق اختصاص می دهد.

وی با بیان اینکه استان گیلان جزو معدود استان‌هایی بوده که با همکاری خوب مشترکین در تابستان امسال با حداقل مشکلات مواجه بوده است، گفت: اوایل تابستان گرمای زیادی تجربه شد که بیشترین مشکلات شبکه برق در آن زمان رخ داد که بعدازآن با مساعدت مشترکین، جزء استان‌های موفق در بحث عبور پیک مصرف برق تابستان بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه پویشی به نام پویش مدیریت کولرها در تابستان در نظر گرفته‌شده بود افزود: مشترکین با همکاری خوب در این پویش  شرکت کرده و  شاهد  همکاری بسیار خوبی از مشترکین گیلانی بودیم.

هنرمند با بیان اینکه نرم افزار سامانه ارتباط مردمی (سام) برای ارتباط مستقیم مشترکین و شرکت توزیع برق طراحی و منتشر شده است، تصریح کرد: شماره تلفن ۱۲۱ که با ۶۰ خط در ارتباط با مشترکین است متأسفانه در زمان اوج مشکلات، شبکه ارتباطی  توانایی پاسخگویی لازم برای تمامی مشترکین ندارد، ما در گیلان  بالغ‌بر یک‌میلیون و ۴۸۰ هزار مشترک دارد داریم و در اوج مشکلات حداقل ۲ هزار نفر پیگیر هستند، بنابراین پاسخگویی عملاً با ۶۰  خط  غیرممکن است.

وی تاکید کرد : نرم افزار طراحی شده بصورت آنلاین و بدون نیاز به تماس مشکلات مردمی در حوزه برق را ثبت و پیگیری می کند و مشترکین می توانند با ثبت آدرس محل کار یا سکونت خود از دیگر خدمات این اپلیکیشن مانند خاموشی های روز جاری و آینده باخبر شوند .  این اپلیکیشن از طریق سایت شرکت توزیع برق گیلان به آدرس www.gilanpdc.ir  قابل دانلود می باشد .