اولویت نخست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خدمات دهی و خدمات رسانی به جامعه هدف است
اولویت نخست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خدمات دهی و خدمات رسانی به جامعه هدف است
مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان همراهی خیرین و نیکوکاران در خرید و اهدای لنز و پروتز را مورد تاکید قرار داد و گفت: با این اقدام خداپسندانه روند درمان و معالجه بیماران در بیمارستان رسول اکرم (ص) از روند مطلوبی برخوردار خواهد شد.

گیرا آنلاین_ دکتر حسین ابراهیمی مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان صبح امروز در گفت و گوی خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته تامین اجتماعی در بیمارستان شهید حسین املاکی کومله در شهرستان لنگرود برگزار شد ، اظهار داشت:مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان بصورت مستقیم به یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر بیمه شده خدمات ارائه می دهد ، اما با توجه به سالمندی جمعیت ، اقلیم و شرایط جغرافیایی و توریسم پذیری استان ، تعداد افراد بیشتری بصورت شناور از خدمات بخش درمان تامین اجتماعی گیلان بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه بیمارستان شهید املاکی کومله یکی از زیباترین بیمارستان های کشور است ، افزود:این بیمارستان ۶۴ تختخوابی ژنرال از اسفند ماه سال گذشته ارایه خدمات به مردم و بیمه شدگان منطقه را آغاز کرده است‌ هم اکنون تجهیزات زیادی در آن نصب شده و برخی از تجهیزات نیز بزودی در این بیمارستان نصب خواهند شد.

مدیر درمان تامین گیلان خاطرنشان کرد:اتاق های بیمارستان شهید املاکی اغلب دارای یک الی دو تخت هستند و انعقاد قرارداد با پزشکان جهت رفع کمبود پزشک در حال انجام است.

ابراهیمی یادآور شد:بیمارستان شهید املاکی کومله برای تجهیزات کامل نیازمند کمک مردم و مسولان است.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران چشم بینا و بازوی مدیریت درمان استان هستند ، گفت:خبرنگاران با رصد مشکلات در بخش های مختلف درمان و اطلاع رسانی به این مجموعه ، موجبات پیشرفت درمان تامین اجتماعی استان و ارایه خدمات بهتر به مردم را رقم می زنند

ابراهیمی تصریح کرد:در حال حاضر مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان در بخش درمان مستقیم با ۲ بیمارستان ملکی ، ۲ پلی کلینیک تخصصی ، ۶ درمانگاه تخصصی ، ۴ درمانگاه عمومی و یک کلینیک دندان پزشکی و در بخش درمان غیرمستقیم با ۲۲۶۲ موسسه درمانی طرف قرار داد مشغول ارایه خدمت به جامعه هدف است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ضریب اشغال تخت بیمارستان رسول اکرم (ص) ۲۵ درصد رشد داشته است ، عنوان کرد: اولویت نخست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خدمات دهی و خدمات رسانی به جامعه هدف است که باید ضریب تعداد تخت و پزشکان متخصص این بیمارستان افزایش یابد.

وی گفت:با اخذ سند بیمارستان رسول اکرم (ص) راه توسعه عمرانی بیمارستان گشوده شد و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان به دنبال افزایش پزشکان متخصص و همچنین افزایش تخت های بیمارستان این بیمارستان از ۲۰۰ تخت به ۲۵۰ تخت است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ادامه پروسه پروژه ها با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد در اولویت سازمان قرار دارد ، بیان کرد: استان گیلان در این زمینه از استثنا برخوردار شده است و احداث پروژه های آغاز شده ادامه می یابد.

ابراهیمی افزود:اجرای پروژه اورژانس و آنژیوگرافی در محوطه بیمارستان رسول اکرم (ص) ، افزایش تعداد تخت های فعال در این بیمارستان ، احداث درمانگاه بیمارستان رسول اکرم (ص) ، احداث مجموعه فرهنگی ، رفاهی و ورزشی در محوطه بیمارستان رسول اکرم (ص) ، تجهیز و هتلینگ بیمارستان رسول اکرم (ص) و … از پروژه هایی هستند که دستور تسریع اجرای آن ها از سوی مدیرعامل سازمان در بازدید و سفر دوروزه ایشان به استان صادر شده است.

وی تجهیز کلیه ساختمان های مدیریت درمان تامین اجتماعی استان به آسانسور و تجهیز تمامی مراکز درمانی به دستگاه دیزل ژنراتور را از دیگر اقدامات اجرایی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان عنوان کرد.

ابراهیمی گفت:با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در استان گیلان ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مدیریت درمان استان اختصاص داده شد که جهت ارایه خدمات بهتر در خرید راهبردی هزینه می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه یک سوم خدمات درمان تامین اجتماعی در مراکز ملکی و دو سوم در مراکز غیر ملکی ارایه می شود، گفت:امسال با وجود کمبود نقدینگی با حمایت های مدیرعامل سازمان و تامین اعتبار و نقدینگی پرداخت ها بصورت آنلاین به مراکز طرف قرارداد از جمله داروخانه ها صورت گرفته و مطالبات داروخانه ها تا اردیبهشت ماه سال جاری پرداخت شده است.

وی یادآور شد:طی سال گذشته ۱۲۰۰ قلم دارو تحت پوشش تامین اجتماعی بود که امسال این تعداد به ۱۶۰۰ قلم دارو افزایش یافته است و مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان ماهانه۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان مطالبات داروخانه ها را پرداخت می کند.

ابراهیمی گفت:از بدو تاسیس مدیریت درمان تامین اجتماعی در گیلان تا سال ۱۴۰۱ ، ۳۸۱ داروخانه طرف قرارداد با این مجموعه بوده اند که این تعداد هم اکنون بیش از ۵۰۰ داروخانه می باشد.

وی از تسویه مطالبات پزشکان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود:در خصوص حمایت از سیاست های فرزندآوری ، مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان به دنبال انعقاد قرارداد با مراکز مختلف است که هم اکنون بیمارستان دولتی الزهرا و بیمارستان خصوصی پارس با تامین اجتماعی قرار داد دارند و به زودی با موسسه درمان ناباروری مهر نیز قرارداد منعقد می شود.

ابراهیمی اذعان داشت:بیش از هزار میلیارد تومان خرید راهبردی یا خرید خدمات از سوی درمان تامین اجتماعی استان صورت گرفته و امید است با اصلاح و افزایش تعرفه پزشکان در مدیریت درمان تامین اجتماعی در بخش درمان مستقیم (ملکی) خدمات بهتری ارایه شود.

وی در خصوص انجام اعمال جراحی پروتز در بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت تصریح کرد:بخش دولتی حق خرید تجهیزات پزشکی خارجی از جمله لنز و پروتز را ندارد و پروتز ایرانی در انحصار یک شرکت است که متاسفانه به تعداد خیلی کم در اختیار بیمارستان قرار می گیرد و صف عمل های پروتز طولانی شده ، با توجه به فراهم بودن همه امکانات و تیم پزشکی حاذق در این بیمارستان اگر پروتز مورد نیاز به تعداد بیشتری در اختیار بیمارستان قرار گیرد اعمال جراحی پروتز با سرعت بیشتری انجام می شود.

به گفته دکتر ابراهیمی انجام عمل پروتز در بیمارستان دولتی رسول اکرم (ص) و گاهی نیز در بیمارستان پورسینا انجام می شود.

وی با تاکید بر وضعیت اقلیمی استان و تاثیر آن بر بدن و سلامتی مردم گیلان خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه استان گیلان دارای جمعیت سالمند است و علاوه بر آن برخی از بیماران در سن پایین نیز دچار روماتیسم و … هستند تعویض مفصل و پروتز گذاری در استان یک عمل درمانی است وضرورت دارد مسولان استان جهت تهیه پروتز درمان تامین اجتماعی استان را حمایت کنند.

ابراهیمی خواستار ورود خیرین سلامت جهت خرید لنز چشم و پروتز مفصل در بیمارستان رسول اکرم (ص) شد تا با اقدام خیرین سلامت صف طولانی اعمال جراحی پروتز در این بیمارستان کوتاه تر شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان گفت:با توجه به تعرفه پایین رادیولوژیست در تامین اجتماعی و عدم انگیزه فعالیت ، در حال حاضر بیمارستان رسول اکرم (ص) دارای رادیولوژی نمی باشد اما مدیریت درمان تامین اجتماعی در حال انعقاد قراداد با دوموسسه جهت ارایه خدمات رادیولوژی در این بیمارستان است.

ابراهیمی با اشاره به عدم توجه به جذب نیروی انسانی در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته مجوز جذب ۲۲۴ سهمیه استخدامی و امسال نیز جذب یکصد نفر داده شد که امید است با تامین نیروی انسانی تقسیم کار و جلب رضایتمندی مردم صورت گیرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان گفت:با سفر مدیرعامل سازمان به استان ، درمانگاه منجیل در انتظار تصمیمات مسولان کشور جهت بازسازی یا احداث دوباره این درمانگاه است.

وی یادآور شد:با توجه به عدم وجود درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان شفت ، با دستور معاونت درمان سازمان قرار شد شعبه شفت تبدیل به درمانگاه و شعبه دیگری در این شهرستان راه اندازی شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان خاطرنشان کرد:صدور مجوز خرید و تخصیص اعتبار تجهیزات چشم پزشکی ، ارتوپدی و اورولوژی جهت بیمارستان شهید املاکی کومله ، بررسی نواقص تجهیزات پزشکی ، دستور استخدام پزشکان تازه جذب شده ، تخصیص اعتبار به منظور جذب و نگهداشت پزشکان متخصص این بیمارستان از مصوبات سفر مدیرعامل سازمان به استان گیلان بوده است.

وی با اشاره به خریداری تجهیزات درمانگاه فومن با اعتبار ۱۸ میلیارد تومانی تصریح کرد:مجوز درمانگاه شبانه روزی برای شهرستان فومن صادر شد و ایجاد دو ردیف پزشک متخصص داخلی و عام و همچنین ایجاد یک ردیف دندانپزشک شیفت عصر از مصوبات سفر مدیرعامل سازمان بوده است.

ابراهیمی یادآور شد:پس از گذشت ۱۰ سال مجوز خرید زمین درمانگاه صومعه سرا که از سوی دکتر دلخوش نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری می شد رقم خورد این شهرستان با وجود داشتن ۵۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی فاقد درمانگاه است.

دکتر ابراهیمی تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان شهید املاکی کومله در شهرستان لنگرود را از ابتدای سال جاری ۱۵ هزار و ۵۵۳ نفر عنوان کرد و گفت:تاکنون ۱۸ مورد عمل جراحی در این بیمارستان انجام شده است.

وی تصریح کرد:تعداد عمل های انجام شده مفصل زانو دو مورد و تعداد بیماران بستری شده در بخس های مختلف در این بیمارستان نیز ۱۴۲ مورد بوده است‌.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در بخش اورژانس بیمارستان شهید املاکی کومله نیز ۲۶۸۳ نفر بستری شده اند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست خبری ، خبرنگاران از بخش های مختلف بیمارستان شهید املاکی کومله لنگرود بازدید کردند.

  • منبع خبر : خط گیلان